Mathematical Model of the Derailed Train Wheel Motion
eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Mathematical Model of the Derailed Train Wheel Motion
Математична модель руху залізничного колеса, що зійшло з рейок Математическая модель движения сошедшего с рельсов железнодорожного колеса |
|
Creator |
Bodnar, Borys Ye.
Bolzhelarsky, Yaroslav V. Bolzhelarskyi, Yaroslav V. Laushnyk, Ihor P. Laushnik, Igor P. Боднар, Борис Євгенович Болжеларський, Ярослав Володимирович Лаушник, Ігор Петрович Боднарь, Борис Евгеньевич Болжеларский, Ярослав Владимирович Лаушник, Игорь Петрович |
|
Subject |
derailment
forensic science wheel sleeper movement resistance speed force kinetic energy схід з рейок судова експертиза колесо шпала опір руху поїзда швидкість сила кінетична енергія КЛ КРС (ЛФ) КФД (ЛФ) сход с рельсов судебная экспертиза сопротивление движению поезда скорость киннетическая энергия |
|
Description |
Bodnar, B. Mathematical Model of the Derailed Train Wheel Motion / B. Bodnar, Ya. Bolzhelarskyі, I. Laushnyk // Transport problems : VIII International Scientific Conference, Katowice, 29 June–01 July 2016. — Katowice, Poland ; Silesian University of Tecnology, 2016. — P. 60—69.
EN: It is developed a mathematical model of the derailed train wheel motion, which makes it possible to determine a change in its speed when moving on the track panel. When constructing the model the methods of theoretical mechanics and train traction were used. It was found that the highest speed reduction occurs as a consequence of the wheel impact on the sleeper. The model allows creating a generalized mathematical model of the train motion in the emergency mode. UK: Розроблена математична модель руху залізничного колеса, яке зійшло з рейок, що дозволяє визначити зміну його швидкості при русі рейкошпальною решіткою. При побудові моделі використані методи теоретичної механіки та тяги поїздів. Встановлено, що найбільше зниження швидкості відбувається внаслідок удару по шпалі. Модель дозволяє отримати узагальнену математичну модель руху поїзда у аварійному режимі. RU: Разработана математическая модель движения сошедшего с рельс железнодорожного колеса, позволяющая определить изменение его скорости при движении по рельсошпальной решетке. При построении модели использованы методы теоретической механики и тяги поездов. Установлено, что наибольшее снижение скорости происходит вследствие удара колеса о шпалу. Модель позволяет создать обобщенную математическую модель движения поезда в аварийном режиме. Львівська філія ДНУЗТ, Львів |
|
Date |
2016-09-22T09:24:12Z
2016-09-22T09:24:12Z 2016 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/8991
|
|
Language |
en
|
|
Publisher |
Silesian University of Technology, Poland
|
|