Запис Детальніше

Influence of Cooling Rate on the Strength of the Rims of Railway Wheel

eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Influence of Cooling Rate on the Strength of the Rims of Railway Wheel
Вплив швидкості охолодження на міцність ободу залізничного колеса
Влияние скорости охлаждения на прочность обода железнодорожного колеса
 
Creator Vakulenko, Ihor O.
Вакуленко, Ігор Олексійович
Вакуленко, Игорь Алексеевич
 
Subject wheel steel
cooling rate
pearlite
ferrite
strength
dislocation
колісна сталь
швидкість охолодження
перліт
ферит
міцність
дислокація
КТМ
колесная сталь
скорость охлаждения
перлит
феррит
прочность
дислокация
 
Description Vakulenko, I.
Influence of Cooling Rate on the Strength of the Rims of Railway Wheel / I. Vakulenko // Materials Science. — 2016. — Vol. 51, № 6. — P. 839—842. — DOl: 10.1007/s11003-016-9910-8.
EN: It is shown that the intense cooling (with rates of 2-9°C/sec) of wheel rims after their hot rolling in a rolling mill increases the yield limit and the ultimate strength of the metal. It is also established that, in the absence of supersaturation of the solid solution with carbon atoms in the course of this kind of cooling, the mechanical properties of carbon steel are determined solely by the internal stresses caused by the phase hardening of ferrite in pearlite and the state of ferrite-cementite boundaries.
UK: Виявлено, що інтенсивне охолодження зі швидкостями 2…9°С/s ободу колеса після його гарячого обтискування на прокатному стані збільшує границі текучості і міцності металу. Встановлено, що за відсутності пересичення твердого розчину атомами вуглецю під час такого охолодження механічні характеристики вуглецевої сталі визначають винятково внутрішні напруження від фазового наклепу фериту в перліті і стан меж ферит-цементит.
RU: Выявлено, что ускоренное охлаждение со скоростями 2 ... 9°С/s обода колеса после его горячего обжатия на прокатном стане сопровождается увеличением пределов текучести и прочности металла. Установлено, что при отсутствии пересыщения твердого раствора атомами углерода при таком охлаждении механические характеристики углеродистой стали определяют исключительно внутренними напряжениями от фазового наклепа феррита в перлите и состоянием границ феррит-цементит.
 
Date 2017-01-04T07:45:50Z
2017-01-04T07:45:50Z
2016
 
Type Article
 
Identifier DOl: 10.1007/s11003-016-9910-8
http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/9295
 
Language en
 
Publisher Springer Science, Business Media, New York