Research and Analysis of the Stressedstrained State of Metal Corrugated Structures of Railroad Tracks
eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Research and Analysis of the Stressedstrained State of Metal Corrugated Structures of Railroad Tracks
Дослідження та аналіз напружено-деформованого стану металевих гофрованих конструкцій залізничних колій Исследование и анализ напряженно-деформированного состояние металлических гофрированных конструкций железнодорожных путей |
|
Creator |
Kovalchuk, Vitalii V.
Luchko, Yosyp Yo. Lutchko, Yosyp Yo. Bondarenko, Iryna O. Marcul, Ruslan V. Parneta, Bohdan Z. Ковальчук, Віталій Володимирович Лучко, Йосип Йосипович Бондаренко, Ірина Олександрівна Маркуль, Руслан Володимирович Парнета, Богдан Зіновійович Ковальчук, Виталий Владимирович Лучко, Иосиф Иосифович Бондаренко, Ирина Александровна Маркуль, Руслан Владимирович Парнета, Богдан Зиновьевич |
|
Subject |
metal corrugated structure
thickness of metal corrugated pipe equivalent forces dynamic load stresses металева гофрована конструкція товщина металевої гофрованої труби еквівалентні сили динамічне навантаження напруження КККГ КРС (ЛФ) металлическая гофрированная конструкция толщина металлической гофрированной трубы эквивалентные силы динамическая нагрузка напряжение |
|
Description |
Kovalchuk, V. Research and Analysis of the Stressedstrained State of Metal Corrugated Structures of Railroad Tracks / V. Kovalchuk, J. Luchko, I. Bondarenko, R. Markul, B. Parneta // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies = Восточно-Европейский журнал передовых технологий. — 2016. — Vol. 6, № 7 (84). — Р. 4—9. — DOI: 10.15587/1729-4061.2016.84236.
EN: To assess the stressed-strained state of MCS, a calculation was carried out of equivalent forces that arise from the rolling stock when there is an irregularity in a railroad track, formed in the course of using a pipe. Further accumulation of residual stresses from the action of dynamic wheel load, taking into account time parameter, may affect the occurrence of fluidity of material of a metal pipe. This may lead to the formation of its plastic irreversible deformations. UK: Проведено дослідження та аналіз несучої здатності металевих гофрованих конструкцій залізничної колії. Виконано розрахунок еквівалентних сил, які виникають від рухомого складу залізниць. Встановлено, що накопичення залишкових деформацій склепіння труби у часі може вплинути на появу текучості матеріалу металевих гофрованих конструкцій, а це, у свою чергу, може призвести до утворення пластичного шарніру металу труби. RU: Проведено исследование и анализ несущей способности металлических гофрированных конструкций железнодорожного пути. Выполнен расчет эквивалентных сил, возникающих от подвижного состава железных дорог. Установлено, что накопление остаточных деформаций свода трубы во времени может повлиять на появление текучести материала металлических гофрированных конструкций, а это, в свою очередь, может привести к образованию пластического шарнира металла трубы. Національний університет "Львівська політехніка" |
|
Date |
2017-01-17T12:35:26Z
2017-01-17T12:35:26Z 2016 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
DOI: 10.15587/1729-4061.2016.84236
http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/9398 |
|
Language |
en
|
|
Publisher |
НВП ПП «Технологічний Центр», Харьків
|
|