Запис Детальніше

Research and Analysis of the Stressedstrained State of Metal Corrugated Structures of Railroad Tracks

eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Research and Analysis of the Stressedstrained State of Metal Corrugated Structures of Railroad Tracks
Дослідження та аналіз напружено-деформованого стану металевих гофрованих конструкцій залізничних колій
Исследование и анализ напряженно-деформированного состояние металлических гофрированных конструкций железнодорожных путей
 
Creator Kovalchuk, Vitalii V.
Luchko, Yosyp Yo.
Lutchko, Yosyp Yo.
Bondarenko, Iryna O.
Marcul, Ruslan V.
Parneta, Bohdan Z.
Ковальчук, Віталій Володимирович
Лучко, Йосип Йосипович
Бондаренко, Ірина Олександрівна
Маркуль, Руслан Володимирович
Парнета, Богдан Зіновійович
Ковальчук, Виталий Владимирович
Лучко, Иосиф Иосифович
Бондаренко, Ирина Александровна
Маркуль, Руслан Владимирович
Парнета, Богдан Зиновьевич
 
Subject metal corrugated structure
thickness of metal corrugated pipe
equivalent forces
dynamic load
stresses
металева гофрована конструкція
товщина металевої гофрованої труби
еквівалентні сили
динамічне навантаження
напруження
КККГ
КРС (ЛФ)
металлическая гофрированная конструкция
толщина металлической гофрированной трубы
эквивалентные силы
динамическая нагрузка
напряжение
 
Description Kovalchuk, V. Research and Analysis of the Stressedstrained State of Metal Corrugated Structures of Railroad Tracks / V. Kovalchuk, J. Luchko, I. Bondarenko, R. Markul, B. Parneta // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies = Восточно-Европейский журнал передовых технологий. — 2016. — Vol. 6, № 7 (84). — Р. 4—9. — DOI: 10.15587/1729-4061.2016.84236.
EN: To assess the stressed-strained state of MCS, a calculation was carried out of equivalent forces that arise from the rolling stock when there is an irregularity in a railroad track, formed in the course of using a pipe. Further accumulation of residual stresses from the action of dynamic wheel load, taking into account time parameter, may affect the occurrence of fluidity of material of a metal pipe. This may lead to the formation of its plastic irreversible deformations.
UK: Проведено дослідження та аналіз несучої здатності металевих гофрованих
конструкцій залізничної колії. Виконано
розрахунок еквівалентних сил, які виникають від рухомого складу залізниць.
Встановлено, що накопичення залишкових
деформацій склепіння труби у часі може
вплинути на появу текучості матеріалу
металевих гофрованих конструкцій, а це,
у свою чергу, може призвести до утворення пластичного шарніру металу труби.
RU: Проведено исследование и анализ несущей способности металлических гофрированных конструкций железнодорожного пути. Выполнен расчет эквивалентных сил, возникающих от подвижного состава железных дорог. Установлено, что накопление остаточных деформаций свода
трубы во времени может повлиять на
появление текучести материала металлических гофрированных конструкций, а это, в свою очередь, может привести к образованию пластического шарнира металла трубы.
Національний університет "Львівська політехніка"
 
Date 2017-01-17T12:35:26Z
2017-01-17T12:35:26Z
2016
 
Type Article
 
Identifier DOI: 10.15587/1729-4061.2016.84236
http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/9398
 
Language en
 
Publisher НВП ПП «Технологічний Центр», Харьків