Development of Algorithm for Calculating Dynamic Processes of Railroad Track Deformability Work
eaDNURT - the electronic archive of the Dnepropetrovsk National University of Railway Transport
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Development of Algorithm for Calculating Dynamic Processes of Railroad Track Deformability Work
Розробка алгоритму розрахунку динамічних процесів деформативної роботи залізничної колії Разработка алгоритм расчета деформативной работы железнодорожного пути |
|
Creator |
Bondarenko, Iryna O.
Бондаренко, Ірина Олександрівна Бондаренко, Ирина Александровна |
|
Subject |
dynamic load
amplitude of oscillations excitation frequency by force pulse oscillations propagation динамічне навантаження амплітуда коливань частота збудження імпульсом сили розповсюдження коливань динамическая нагрузка амплитуда колебаний частота воздействия импульсом силы распространения колебаний КККГ |
|
Description |
Bondarenko, I. Development of Algorithm for Calculating Dynamic Processes of Railroad track Deformability Work / I. Bondarenko // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies = Восточно-Европейский журнал передовых технологий. — 2016. — Vol. 6, № 7 (84). — Р. 28—36. — DOI: 10.15587/1729-4061.2016.85464.
EN: Thus, our research demonstrated the possibility of directed regulation of the process of deformability of a railroad track by changing the characteristics of materials and design of the elements of a railroad track.The algorithm presented complements the research on modeling for the purpose of establishing assessment of conditions of functional safety of a railroad track. Based on the developed algorithm, further studies may be conducted for determining the mechanical performance of elements of the track and the track design itself from the influence of the rolling stock for the purpose of evaluating and predicting the terms of operation of the elements and design of the track. UK: Для оцінки роботи залізничної колії з умов її надійної та функціонально-безпечної роботи створено алгоритм розрахунку динамічних процесів зміни деформативності колії. Запропоновано передачу динамічних навантажень описати шляхом передачі імпульсів. Наведено особливості передачі динамічного навантаження від рухомого складу: два види частот, змінну направленість в часі та зв’язок між амплітудами коливань при переході з одного елементу в інший. RU: Для оценки работы железнодорожного пути из условий его надежной и функционально безопасной работы создан алгоритм расчета динамических процессов изменения деформативности пути. Предложено передачу динамических нагрузок описать путем передачи импульсов. Приведены особенности передачи динамической нагрузки от подвижного состава: два вида частот, переменную направленность во времени и связь между амплитудами колебаний при переходе из одного элемента в другой. |
|
Date |
2017-01-17T13:46:17Z
2017-01-17T13:46:17Z 2016 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
DOI: 10.15587/1729-4061.2016.85464
http://eadnurt.diit.edu.ua/jspui/handle/123456789/9399 |
|
Language |
en
|
|