Запис Детальніше

Специфіка організації навчального процесу у народних школах Харкова у період нацистської окупації 1941 – 1943 рр.

Vernadsky National Library of Ukraine

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Специфіка організації навчального процесу у народних школах Харкова у період нацистської окупації 1941 – 1943 рр.
 
Creator Салтан, О.
 
Subject Розвідки
 
Description Шляхом опрацювання низки першоджерел, що зберігаються у Держаному архіві
Харківської області, здійснено дослідження процесу створення та облаштування
«нової» української середньої школи Харкова впродовж 1941 – 1943 рр.
Виділено та розглянуто низку німецьких освітніх стандартів, серед яких
дерадянізація, українізація, п’ятибальна система тощо, які були введені чиновниками
Харківської міської управи влітку 1942 року.
Автор дійшов висновку, що створенням народної школи (попри труднощі та
негаразди воєнної доби) окупаційна влада ставила за мету переформатування
свідомості підростаючого покоління шляхом виховання лояльних до німецького режиму нових українців.
Путем обработки ряда первоисточников, хранящихся в Государственном архиве
Харьковской области, исследован процесс создания и становления «новой» украинской
средней школы Харькова в течение 1941 – 1943 гг.
Выделен и рассмотрен ряд немецких образовательных стандартов, среди которых:
десоветизация, украинизация, пятибалльная система и пр., введенных чиновниками
Харьковской городской управы летом 1942 года.
Автор пришел к выводу, что с созданием народной школы (несмотря на трудности
и невзгоды военной эпохи) оккупационные власти стремились переформатировать
сознание подрастающего поколения путем воспитания лояльных по отношению к немецкому режиму, новых украинцев.
By processing a number of primary sources stored in the State аrchives of the Kharkiv
region, the process of creating and establishing the «new» Ukrainian secondary school of
Kharkіv during 1941–1943 was studied.
A number of German educational standards have been singled out and considered,
including desovietization, ukrainization, a five-point system, etc., introduced by officials of
the Kharkіv city government in the summer of 1942.
The author came to the conclusion that with the creation of a national school (despite
the difficulties and adversities of the military era), the occupation authorities sought to
reformat the consciousness of the younger generation, by educating new Ukrainians loyal to the German regime.
 
Date 2018-09-09T17:54:09Z
2018-09-09T17:54:09Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Специфіка організації навчального процесу у народних школах Харкова у період нацистської окупації 1941 – 1943 рр. / О. Салтан // Сіверянський літопис. — 2018. — № 1-2. — С. 301-311. — Бібліогр.: 23 назв. — укр.
2518-7430
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/141702
93/94 (477, 54) /373,5
 
Language uk
 
Relation Сiверянський лiтопис
 
Publisher Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України