Специфіка організації навчального процесу у народних школах Харкова у період нацистської окупації 1941 – 1943 рр.
Vernadsky National Library of Ukraine
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Специфіка організації навчального процесу у народних школах Харкова у період нацистської окупації 1941 – 1943 рр.
|
|
Creator |
Салтан, О.
|
|
Subject |
Розвідки
|
|
Description |
Шляхом опрацювання низки першоджерел, що зберігаються у Держаному архіві Харківської області, здійснено дослідження процесу створення та облаштування «нової» української середньої школи Харкова впродовж 1941 – 1943 рр. Виділено та розглянуто низку німецьких освітніх стандартів, серед яких дерадянізація, українізація, п’ятибальна система тощо, які були введені чиновниками Харківської міської управи влітку 1942 року. Автор дійшов висновку, що створенням народної школи (попри труднощі та негаразди воєнної доби) окупаційна влада ставила за мету переформатування свідомості підростаючого покоління шляхом виховання лояльних до німецького режиму нових українців. Путем обработки ряда первоисточников, хранящихся в Государственном архиве Харьковской области, исследован процесс создания и становления «новой» украинской средней школы Харькова в течение 1941 – 1943 гг. Выделен и рассмотрен ряд немецких образовательных стандартов, среди которых: десоветизация, украинизация, пятибалльная система и пр., введенных чиновниками Харьковской городской управы летом 1942 года. Автор пришел к выводу, что с созданием народной школы (несмотря на трудности и невзгоды военной эпохи) оккупационные власти стремились переформатировать сознание подрастающего поколения путем воспитания лояльных по отношению к немецкому режиму, новых украинцев. By processing a number of primary sources stored in the State аrchives of the Kharkiv region, the process of creating and establishing the «new» Ukrainian secondary school of Kharkіv during 1941–1943 was studied. A number of German educational standards have been singled out and considered, including desovietization, ukrainization, a five-point system, etc., introduced by officials of the Kharkіv city government in the summer of 1942. The author came to the conclusion that with the creation of a national school (despite the difficulties and adversities of the military era), the occupation authorities sought to reformat the consciousness of the younger generation, by educating new Ukrainians loyal to the German regime. |
|
Date |
2018-09-09T17:54:09Z
2018-09-09T17:54:09Z 2018 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Специфіка організації навчального процесу у народних школах Харкова у період нацистської окупації 1941 – 1943 рр. / О. Салтан // Сіверянський літопис. — 2018. — № 1-2. — С. 301-311. — Бібліогр.: 23 назв. — укр.
2518-7430 http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/141702 93/94 (477, 54) /373,5 |
|
Language |
uk
|
|
Relation |
Сiверянський лiтопис
|
|
Publisher |
Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України
|
|