Запис Детальніше

Ориентировочные требования к оцениванию учебных достижений учащихся по языку иврит (I-IV классы)

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/704548/
http://jewish-speech.philosophy.spbu.ru/Archive/issue.aspx?isid=1
 
Title Ориентировочные требования к оцениванию учебных достижений учащихся по языку иврит (I-IV классы)
Estimated requirements for the evaluation of educational achievements of students in the Hebrew language (I-IV classes)
Орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів з мови іврит (I-IV класи)
 
Creator Бакуліна, Наталія Валеріївна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description The article presents the approximate requirements for monitoring and evaluation of educational achievements of younger schoolboys on the Hebrew language in elementary school with instruction in Ukrainian (Russian) language. Evaluation of educational achievements in Hebrew as the language of study in schools with Ukrainian (Russian) language of instruction is carried out in accordance with the main goals of education, which suggest the formation of communicative competence, taking into account the interests and abilities of elementary school students. Objects of evaluation are: speech skills in listening, speaking, reading, writing, knowledge about language and language skills by spelling, graphic writing skills. Norms and criteria for evaluation in accordance with the levels of ownership language material and speech skills in the study of Hebrew. Adequate control is an integral part of successful organizations Hebrew instruction in elementary school, and at subsequent stages of training.
В статье представлены ориентировочные требования к мониторингу и оценке учебных достижений младших школьников по языку иврит для начальных классов школ с преподаванием на украинском (русском) языке. Оценка учебных достижений по ивриту как второму и/или иностранному языку обучения в школах с украинским (русским) языком преподавания осуществляется в соответствии с основными целями образования, которые предполагают формирование коммуникативной компетенции с учётом интересов и способностей младших школьников. Объектами оценивания являются: речевые умения аудирования, говорения, чтения, письма, знания о языке и языковые навыки по орфографии, графические навыки письма. Нормы и критерии оценивания разработаны в соответствии с уровнями владения языковым материалом и развитием речевых навыков в процессе изучения иврита. Адекватный контроль является неотъемлемой частью успешной организации процесса обучения ивриту, как в начальной школе, так и на последующих этапах обучения.
У статті представлені орієнтовні вимоги до моніторингу та оцінки навчальних досягнень молодших школярів з мови іврит для початкових класів шкіл з викладанням українською (російською) мовою. Оцінка навчальних досягнень з івриту як другої і / або іноземної мови навчання в школах з українською (російською) мовою викладання здійснюється відповідно до основними цілями освіти, які передбачають формування комунікативної компетенції з урахуванням інтересів і здібностей молодших школярів. Об'єктами оцінювання є: мовленнєві вміння аудіювання, говоріння, читання, письма, знання про мову і мовні навички з орфографії, графічні навички письма. Норми і критерії оцінювання розроблені відповідно до рівнів володіння мовним матеріалом і розвитком мовних навичок в процесі вивчення івриту. Адекватний контроль є невід'ємною частиною успішної організації процесу навчання івриту, як в початковій школі, так і на наступних етапах навчання.
 
Publisher Академия Исследований Культуры
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/704548/1/ER_14_NB.pdf
- Бакуліна, Наталія Валеріївна (orcid.org/0000-0002-8970-2660 <http://orcid.org/0000-0002-8970-2660>) (2014) Estimated requirements for the evaluation of educational achievements of students in the Hebrew language (I-IV classes) Еврейская речь, 2. pp. 145-157. ISSN 2312-1912