Запис Детальніше

Зміст та деякі особливості реалізації соціокультурної лінії навчання у процесі літературного читання у 5 класі шкіл із національними мовами викладання

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713223/
https://osvita.org.pl/uploads/images/02/99_41.pdf
 
Title Зміст та деякі особливості реалізації соціокультурної лінії навчання у процесі літературного читання у 5 класі шкіл із національними мовами викладання
The content and some features of realization of socio-cultural studying line in the literature reading process in 5 grades in schools which is teaching on national languages
 
Creator Кохно, Тетяна Назіфівна
Кудикіна, Надія Василівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description У статті розкривається реалізація соціокультурної лінії у процесі навчання літературного читання у 5 класі шкіл із національними мовами навчання.
Автор акцентує увагу на окремих особливостях читання української літератури учнями шкіл національних меншин.
Визначено, що повноцінне сприймання літературного твору залежить від рівня володіння українською мовою та читацької навички, які в учнів 5 класу шкіл національних меншин сформовані ще недостатньо.
Висвітлені основні завдання літературного читання та структуру програми в контексті реалізації соціокультурної лінії навчання.
Виокремлено основні принципи реалізації соціокультурної лінії у процес літературного читання.
This article reveals the realization of socio-cultural studying line in the literature reading process in 5 grades in schools which is teaching on national languages.
The author focuses his aim on the specific features of reading Ukrainian literature for students of minorities.
It is identified that, the full perception of literature depends on the level of Ukrainian language and reading skills, which are not sufficient enough for students of 5 grade.
The basic tasks of reading and the structure of the program is given in the context of socio-cultural studying line.
The basic principles of the socio-cultural line in the process of literary reading are separated.
 
Publisher Фонд "Просвіта"
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713223/1/99_41.pdf
- Кохно, Тетяна Назіфівна (orcid.org/0000-0002-6403-0319 <http://orcid.org/0000-0002-6403-0319>) and Кудикіна, Надія Василівна (2018) The content and some features of realization of socio-cultural studying line in the literature reading process in 5 grades in schools which is teaching on national languages Ukraiński Portal Oświatowy w Polsce. pp. 1-14.