Запис Детальніше

На засадах нової української школи: довірча взаємодія, цінності, демократична форма управління

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713337/
http://sis-journal.com/arhiv/
 
Title На засадах нової української школи: довірча взаємодія, цінності, демократична форма управління
На основе новой украинской школы: доверительная взаимодействие, ценности, демократическая форма управления
On the basis of the new ukrainian school: trust interaction, values, democratic form of management
 
Creator Лісова, Н.І.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description Розглянуто ідеї формування учня-Людини, гідного довіри як соціоорієнтованої особистості; подано критерії та показники оцінювання рівня сформованих цінностей; звернено увагу на стан сучасного вихо-вання та подано наукові рекомендації щодо його оновлення; особливо автором акцентовано на формуванні довірчої взаємодії в сучасній школі відповідно до основних положень концепції «Нова українська школа», розкрито особливості програми «Уроки довіри в сучасній школі», за якою навчають і навчаються всі учас-ники освітнього процесу та здійснюється демократична форма управління.
Рассмотрены идеи формирования ученика-человека, достойного доверия как социоориентованои личности; подано критерии и показатели оценки уровня сформированных ценностей; обращено внимание на состояние современного выхо-ния и представлены научные рекомендации по его обновления; особенно автором акцентировано на формировании доверительной взаимодействия в современной школе соответствии с основными положениями концепции «Новая украинская школа», раскрыты особенности программы «Уроки доверия в современной школе», по которой обучают и учатся все участ-ники образовательного процесса и осуществляется демократическая форма управления.
The idea of forming a student-man, worthy of trust as a socially oriented personality is considered. criteria and indicators of evaluation of the formed values are given; attention was paid to the state of modern education and scientific recommendations for its updating were submitted; especially the author has focused on forming trusting interaction in the modern school in accordance with the main provisions of the concept "New Ukrainian School", the features of the program "Lessons of Trust in a Modern School", which are taught and taught by all participants in the educational process and implemented a democratic form of government, are revealed.
 
Publisher Slovak international scientific journal
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713337/1/Lisova.pdf
- Лісова, Н.І. (2018) On the basis of the new ukrainian school: trust interaction, values, democratic form of management Slovak international scientific journal, 2 (15). pp. 13-16. ISSN 5782-5319