Державно-громадське управління: тенденції, довіра, школа
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/713340/
http://naukajournal.org/index.php/ISMSD/article/view/1429 |
|
Title |
Державно-громадське управління: тенденції, довіра, школа
Государственно-общественное управление: тенденции, доверие, школа Public administration: trends, trust, school |
|
Creator |
Lisova, N.
|
|
Subject |
35 Public administration. Government.
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Розглянуто тенденції функціонування закладів системи загальної середньої освіти, розвитку державно-громадського управління у сфері освіти за умов інформаційного суспільства, самоврядування та самоорганізації громад, а також формування громадсько-державного управління в Україні на сучасному етапі; концептуальні засади реформи загальної середньої освіти, які викладено в концепції «Нова українська школа»; розкрито моделі державно-громадського управління, учня-Людини, гідної довіри та школи культури довіри, зокрема перший її етап – вектор власного розвитку. Рассмотрены тенденции функционирования учреждений системы общего среднего образования, развития государственно-общественного управление в сфере образования в условиях информационного общества, самоуправления и самоорганизации общин, а также формирование общественно-государственного управления в Украине на современном этапе; концептуальные основы реформы общего среднего образования, изложены в концепции «Новая украинская школа»; раскрыто модели государственно-общественного управления, ученика-человека, достойного доверия и школы культуры доверия, в том числе первый ее этап - вектор своего развития. The article considers tendencies of functioning of institutions of the system of general secondary education, development of state and public administration in the field of education in the conditions of the information society, self-governance and communities’ municipality, as well as formation of state-public administration in Ukraine at the present stage; the conceptual foundations of the general secondary education reform, which are described in the concept "New Ukrainian School"; clarifies some public administration models, depicts student-Human worthy of trust and School of culture of trust, in particular, its first stage - the vector of self development. |
|
Publisher |
"ТК Меганом"
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/713340/1/1429-5627-1-PB.pdf
- Lisova, N. (2018) Public administration: trends, trust, school Innovative solutions in modern science, 1 (20). pp. 79-91. ISSN 2414-634X |
|