Запис Детальніше

Communication strategy formulation based on the analysis of social media data

Electronic Volodymyr Dahl East Ukrainian National University Institutional Repository

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Communication strategy formulation based on the analysis of social media data
Розробка комунікаційної стратегії із застосуванням аналізу даних соціальних медіа
 
Creator Stepanova, E.
Volkov, A.
Степанова, О.М.
Волков, А.А.
 
Subject communication strategy
Internet
social networks
data analysis
API methods
комунікаційна стратегія
Інтернет
соціальні мережі
аналіз даних
методи API
УДК 659.4.012.12
 
Description This article emphasizes the fact that the Internet has become
an important part of today`s communication and, as such,
should be integrated in the process of communication strategy
development. It addresses issues of expanding the information
base in order to get a more thorough analysis of the environ-
ment, target audiences and competitors which could be later
used in the process of communication planning. Social media
and particularly the social network Facebook which provides
access to the user data through the application programming
interface (API) are among the most promising sources of in-
formation. The Authors overview different methods of social
media mining and special tools which could be used for re-
trieving and processing Internet-data. They argue that the R
(programming language) has a number of features which
make it particularly attractive for those purposes. The Authors
give then an example of R being used for a typical first-step
analysis of competitors` Facebook-pages.
У статті відзначено, що Інтернет став важливою частиною сучасної комунікації і має бути інтегрований у
процес розробки стратегії комунікації. Автори торкаються питань розширення інформаційної бази з метою отримання якісного аналізу середовища, цільових аудиторій та конкурентів, який надалі може бути використаний у процесі планування комунікації. Соціальні медіа, та зокрема, соціальна мережа Фейсбук, яка надає доступ до даних своїх користувачів за допомогою додатків програмного інтерфейсу (API), є одними з найцікавіших джерел інформації. Автори надають огляд низки методів збору даних у соціальних медіа та певних інструментів збору та обробки Інтернет-даних. У статті зауважено, що R (мові програмування) притаманні певні риси, завдяки яким вона стає особливо привабливим засобом у цій галузі. Автори наводять приклад використання R для типового аналізу Facebook -сторінок конкурентів.
 
Date 2017-05-24T17:35:24Z
2017-05-24T17:35:24Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Stepanova E. Communication strategy formulation based on the analysis of social media data / E. Stepanova, A. Volkov // Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. - 2016. – № 6 (230). – С. 20 - 25.
http://dspace.snu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/1291
 
Language en
 
Format application/pdf
 
Publisher СНУ ім. В.Даля