Запис Детальніше

Virtual conferences for professional training and retraining

Журнал "Новітні комп'ютерні технології"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Virtual conferences for professional training and retraining
Віртуальні конференції для професійної підготовки та перепідготовки
 
Creator Lebedev, Stepan S.
 
Description The aim of the study is to optimize the structure of training to ensure the formation of professional skills. The task is the definition of e-learning tools that should be used to ensure the effectiveness of professional training and retraining. The object of the study are especially implementation of competence-based approach in higher education, the subject of study – the use of LMS tools during trainings and business games for the masters of economics. The study is experimental and was conducted in the disciplines which form a cycle of continuous mathematical training. Virtual learning environments, which are used in the educational process are Moodle and Google Classroom. It was shown the effectiveness of visual conference for the formation of professional skills not only students full-time study, but also for professionals undergoing training or retraining. Further research in this area should be associated with the development of the system of assessment of independent work of the student and his work during a visual conference.
Метою дослідження є оптимізація структури навчання для забезпечення формування професійних навичок. Завдання полягає у визначенні засобів електронного навчання, які слід використовувати для забезпечення ефективності професійної підготовки та перепідготовки. Об’єктом дослідження є, зокрема, впровадження компетентнісно орієнтованого підходу у вищій освіті, предмет дослідження – використання інструментів системи підтримки навчання під час тренінгів та ділових ігор з магістрами економіки. Дослідження є експериментальним і проводилося під час вивчення дисциплін, що утворюють цикл неперервної математичної підготовки. Віртуальні навчальні середовища, які використовуються у навчальному процесі, – Moodle та Google Classroom. Показана ефективність візуальної конференції для формування професійних навичок не тільки студентів денної форми навчання, але і для фахівців, що проходять підвищення кваліфікації або перепідготовку. Подальші дослідження у цій галузі повинні бути пов’язані з розробкою системи оцінки самостійної роботи студента та його роботи під час візуальної конференції.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Date 2015-12-25
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/915
 
Source New computer technology; Vol 13 (2015): Cloud technologies in education; 280-284
Новітні комп'ютерні технології; Том 13 (2015): Хмарні технології в освіті; 280-284
Новые компьютерные технологии; Том 13 (2015): Облачные технологии в образовании; 280-284
2309-1460
 
Language eng
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/915/946