Запис Детальніше

Through global monitoring to school of the future: smartphone as a laboratory in pocket of each student

Журнал "Новітні комп'ютерні технології"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Through global monitoring to school of the future: smartphone as a laboratory in pocket of each student
Від глобального моніторингу до школи майбутнього: смартфон як лабораторія в кишені кожного студента
 
Creator Shatalov, Vladimir M.
Martynyuk, Victor S.
Saveliev, Maxim V.
 
Description The idea to unite smartphones used as personal environmental sensors and health indicators into a scalable network for data collection and processing by the internet-cloud is proposed. Access to the sensors, which are available in every smartphone, will provide the appropriate software. Such a monitoring at the global level would reveal the impact of the electromagnetic radiation, environmental pollution and weather factors on human health. Participation of students in these measurements increases their educational and social activities.
Запропонована ідея об’єднати смартфони як особисті датчики довкілля та показники здоров’я у масштабовану мережу для збору та обробки даних в Інтернеті. Доступ до датчиків, доступних у кожному смартфоні, забезпечить відповідне програмне забезпечення. Такий моніторинг на глобальному рівні виявить вплив електромагнітного випромінювання, забруднення навколишнього середовища та погодних чинників на здоров’я людей. Участь студентів у цих вимірах підвищує їхню освітню та соціальну діяльність.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Date 2015-12-25
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/928
 
Source New computer technology; Vol 13 (2015): Cloud technologies in education; 361-365
Новітні комп'ютерні технології; Том 13 (2015): Хмарні технології в освіті; 361-365
Новые компьютерные технологии; Том 13 (2015): Облачные технологии в образовании; 361-365
2309-1460
 
Language eng
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/928/959