Modeling the advertising strategy of enterprises on the pharmaceutical products market
DSpace at ONEU
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Modeling the advertising strategy of enterprises on the pharmaceutical products market
Моделювання рекламної стратегії підприємств на ринку фармацевтичної продукції Моделирование рекламной стратегии предприятий на рынке фармацевтической продукции |
|
Creator |
Sokolovska, Z.
Kapustian, I. Соколовська, З.М. Капустян, І.В. Соколовская, З.Н. Капустян, И.В |
|
Subject |
pharmaceutical enterprise
pharmaceutical market advertising strategy simulation modeling simulation xperiment AnyLogic system фармацевтичне підприємство ринок фармацевтичної продукції рекламна стратегія імітаційне моделювання імітаційний експеримент система AnyLogic фармацевтическое предприятие рынок фармацевтической продукции рекламная стратегия имитационное моделирование имитационный эксперимент система AnyLogic |
|
Description |
An analysis of the studies results on the advertising strategies formation for industrial enterprises is carried out. The specifics of the advertising strategies development by pharmaceutical industry enterprises are determined. A review of well-known applications of the mathematical apparatus during the problem solution is explored. The necessity of using the simulation approach in the process of modeling advertising strategies is substantiated. Applied aspects of the use of simulation modeling are presented on the example model of the pharmaceutical enterprise advertising company. The model is implemented on the platform of the system of multi-threaded simulation AnyLogic. The expediency of using the proposed mathematical apparatus in increasing the efficiency of enterprises marketing activities is confirmed by the submitted results of simulation experiments.
У статті проаналізовано результати досліджень з формування рекламних стратегій промислових підприємств. Визначена специфіка розробки рекламних стратегій підприємствами фармацевтичної галузі. Зроблено огляд відомих застосувань математичного апарату в ході розв’язання проблеми. Обґрунтована необхідність використання імітаційного підходу в процесі моделювання рекламних стратегій. Прикладні аспекти застосування імітаційного моделювання представлені на прикладі моделі проведення рекламної компанії підприємством фармацевтичної галузі. Модель реалізована на платформі системи багатопідходного імітаційного моделювання AnyLogic. Доцільність використання запропонованого математичного інструментарію у підвищенні ефективності маркетингової діяльності підприємств підтверджена наведеними результатами імітаційних експериментів. В статье проанализированы результаты исследований по формированию рекламных стратегий промышленных предприятий. Определена специфика разработки рекламных стратегий предприятиями фармацевтической отрасли. Сделан обзор известных применений математического аппарата в ходе решения проблемы. Обоснована необходимость использования имитационного подхода в процессе моделирования рекламных стратегий. Прикладные аспекты применения имитационного моделирования представлены на примере модели проведения рекламной компании предприятием фармацевтической отрасли. Модель реализована на платформе системы многоподходного имитационного моделирования AnyLogic. Целесообразность использования предложенного математического инструментария в повышении эффективности маркетинговой деятельности предприятий подтверждена приведенными результатами имитационных экспериментов. |
|
Date |
2018-08-01T08:38:12Z
2018-08-01T08:38:12Z 2018 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Modeling the advertising strategy of enterprises on the pharmaceutical products market / Z. Sokolovska, I. Kapustian // Socio-economic research bulletin : collection of scientific works; Odessa national economic university. – Odessa, 2018. – № 165 (1). – pp. 217-226. – ISSN 2313-4569.
2313-4569 http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7484 |
|
Language |
uk
|
|