Запис Детальніше

Modeling the advertising strategy of enterprises on the pharmaceutical products market

DSpace at ONEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Modeling the advertising strategy of enterprises on the pharmaceutical products market
Моделювання рекламної стратегії підприємств на ринку фармацевтичної продукції
Моделирование рекламной стратегии предприятий на рынке фармацевтической продукции
 
Creator Sokolovska, Z.
Kapustian, I.
Соколовська, З.М.
Капустян, І.В.
Соколовская, З.Н.
Капустян, И.В
 
Subject pharmaceutical enterprise
pharmaceutical market
advertising strategy
simulation modeling
simulation xperiment
AnyLogic system
фармацевтичне підприємство
ринок фармацевтичної продукції
рекламна стратегія
імітаційне моделювання
імітаційний експеримент
система AnyLogic
фармацевтическое предприятие
рынок фармацевтической продукции
рекламная стратегия
имитационное моделирование
имитационный эксперимент
система AnyLogic
 
Description An analysis of the studies results on the advertising strategies formation for industrial enterprises is carried out. The specifics of the advertising strategies development by pharmaceutical industry enterprises are determined. A review of well-known applications of the mathematical apparatus during the problem solution is explored. The necessity of using the simulation approach in the process of modeling advertising strategies is substantiated. Applied aspects of the use of simulation modeling are presented on the example model of the pharmaceutical enterprise advertising company. The model is implemented on the platform of the system of multi-threaded simulation AnyLogic. The expediency of using the proposed mathematical apparatus in increasing the efficiency of enterprises marketing activities is confirmed by the submitted results of simulation experiments.
У статті проаналізовано результати досліджень з формування рекламних стратегій промислових підприємств. Визначена специфіка розробки рекламних стратегій підприємствами фармацевтичної галузі. Зроблено огляд відомих застосувань математичного апарату в ході розв’язання проблеми. Обґрунтована необхідність використання імітаційного підходу в процесі моделювання рекламних стратегій. Прикладні
аспекти застосування імітаційного моделювання представлені на прикладі моделі проведення рекламної компанії підприємством фармацевтичної галузі. Модель реалізована на платформі системи багатопідходного імітаційного моделювання AnyLogic. Доцільність використання запропонованого математичного інструментарію у підвищенні ефективності маркетингової діяльності підприємств підтверджена наведеними результатами імітаційних експериментів.
В статье проанализированы результаты исследований по формированию рекламных стратегий промышленных предприятий. Определена специфика разработки рекламных стратегий предприятиями фармацевтической отрасли. Сделан обзор известных применений математического аппарата в ходе решения проблемы. Обоснована необходимость использования имитационного подхода в процессе моделирования рекламных стратегий. Прикладные аспекты применения имитационного моделирования представлены на примере модели проведения рекламной компании предприятием фармацевтической отрасли. Модель реализована на платформе системы многоподходного имитационного моделирования AnyLogic. Целесообразность использования предложенного математического инструментария в повышении эффективности маркетинговой деятельности предприятий подтверждена приведенными результатами имитационных экспериментов.
 
Date 2018-08-01T08:38:12Z
2018-08-01T08:38:12Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Modeling the advertising strategy of enterprises on the pharmaceutical products market / Z. Sokolovska, I. Kapustian // Socio-economic research bulletin : collection of scientific works; Odessa national economic university. – Odessa, 2018. – № 165 (1). – pp. 217-226. – ISSN 2313-4569.
2313-4569
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7484
 
Language uk