Запис Детальніше

Стратегічне управління іміджем підприємства ТОВ «Цемент» в умовах конкуренції

DSpace at ONEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Стратегічне управління іміджем підприємства ТОВ «Цемент» в умовах конкуренції
Strategic management of the image of the enterprise in the conditions of competition (for example, Ltd. "Cement") in a competitive environment
 
Creator Бурсова, М.В.
 
Subject імідж підприємства
стратегічне управління
торгова марка
товарний знак
бренд
групи суб'єктів взаємодії
image of the enterprise
strategic management
trade mark
trademark
brand
group of subjects of interaction
 
Description У роботі розглядаються теоретичні аспекти поняття «імідж підприємства»,
під яким розуміється цілісне стійке уявлення різних суб'єктів взаємодії про
підприємство, що створюється через процеси комунікації. Розглянуто парадигму
іміджу в стратегічному управлінні підприємством, основні фактори, які
обумовлюють формування іміджу підприємства та вплив іміджу на формування
конкурентних переваг підприємства. Проаналізовано загальну характеристику
ТОВ «Цемент», ринок виробництва цементу в Україні, методики оцінки іміджу
підприємства, організацію управління іміджем ТОВ «Цемент». Для оцінки іміджу
підприємства було запропоновано відповідну методику, яка передбачає
пріоритетне визначення елементів іміджу підприємства і є універсальною для
оцінки іміджу підприємства. Результатом є оцінка іміджу підприємства окремо
для кожної групи суб'єктів взаємодії. Запропоновано: заходи щодо поліпшення
окремих атрибутів іміджу, а саме: поліпшення іміджу в сприйнятті споживачів,
це – введення додаткових послуг, активізація рекламної підтримки та зниження
цін, в сприйнятті населення збільшення обсягів соціальної допомоги в регіоні,
збільшення робочих місць та забезпечення інформаційної відкритості;
організація рекламних заходів ТОВ «Цемент», впровадження «Кодексу етичних
норм і ділової поведінки ТОВ «Цемент»» щодо формування позитивного іміджу
ТОВ «Цемент». Загальний економічний ефект від запропонованих заходів складає
9162,78 тис. грн., у тому числі: 4513,78 тис. грн. – від проведення реклами в
електронних інформаційних довідниках, та 4649 тис. грн. від впровадження
«Кодексу етичних норм і ділової поведінки ТОВ «Цемент»» (при зростанні
доходу від реалізації продукції на 2,5%). У цілому економічний ефект заходів
щодо формування позитивного іміджу ТОВ «Цемент» прогнозується у розмірі
9162,78 тис. грн.
The paper considers the theoretical aspects of the concept of "image of the
enterprise", which means a coherent, consistent representation of various actors in the
interaction of the enterprise, which is created through the processes of communication. the
paradigm of the image in the strategic management of the enterprise is considered, the
main factors that determine the formation of the image of the enterprise and the influence
of the image on the formation of competitive advantages of the enterprise. The general
characteristic of "Cement" Ltd. the cement production market in Ukraine, the
methodology for assessing the image of the enterprise, and managing the image of
"Cement" Ltd. are analyzed. To assess the image of the company, an appropriate method
was proposed, which foresees the priority definition of the elements of the company's
image and is universal for assessing the image of the enterprise. The result is an
assessment of the company's image separately for each group of interaction subjects.
Proposed: measures to improve individual attributes of the image, namely: improvement
of image in the perception of consumers, that is, introduction of additional services,
activation of advertising support and lower prices, in the perception of the population
increase of the amount of social assistance in the region, increase of workplaces and
ensuring information openness; organization of promotional events of Ltd. "Cement",
implementation of the Code of Ethical norms and business conduct of Ltd. "Cement"
regarding the creation of a positive image of Ltd. Cement. The total economic effect of
the proposed measures is 9162,78 thousand UAH, including: 4513,78 thousand UAH. -
from advertising in electronic information directories, and 4649 thousand UAH from the
introduction of the Code of Ethics and Business Conduct of LLC Cement (with an increase
in revenue from sales of products by 2.5%). In general, the economic effect of measures to
create a positive image of LLC Cement is forecasted to amount to 9162.78 thousand UAH.
 
Date 2018-11-30T13:32:13Z
2018-11-30T13:32:13Z
2018
 
Type Other
 
Identifier http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7919
 
Language uk