Шляхи підвищення міжнародної конкурентної позиції підприємства виноробної промисловості (на прикладі ЗАО «Kвінт»)
DSpace at ONEU
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Шляхи підвищення міжнародної конкурентної позиції підприємства виноробної промисловості (на прикладі ЗАО «Kвінт»)
Ways to increase the international competitive position of the wine industry enterprises (for example, CJSC "Kvint") |
|
Creator |
Орлянський, Д.Ю.
|
|
Subject |
виноробна промисловість
зовнішньоторговельна діяльність міжнародна конкурентна позиція експортний маркетинг економічна ефективність winemaking industry foreign trade activity international competitive position export marketing economic efficiency |
|
Description |
В роботі розглядаються теоретичні аспекти міжнародної конкурентної позиції, розкрито сутність міжнародної конкурентної позиції, розглянуті чинники, що впливають на формування міжнародної конкурентоспроможності підприємства виноробної промисловості, наведено методичні підходи до оцінки міжнародної конкурентоспроможності підприємства виноробної промисловості. Здійснено оцінку сучасного стану ефективності зовнішньоторговельної діяльності, проведено аналіз впливу факторів зовнішнього та внутрішнього середовища на міжнародну конкурентну позицію підприємства, проведено оцінку міжнародної конкурентної позиції підприємства на світовому ринку. Розроблені практичні рекомендації щодо підвищення міжнародної конкурентної позиції підприємства, зокрема експортний маркетинг, поліпшення якості продукції, створення єдиного логістичного центру, наведена пpoгнoзнa oцiнкa економічної eфeктивнocтi заходів щодо підвищення міжнародної конкурентної позиції підприємства. The article deals with theoretical aspects of the international competitive position, discloses the essence of the international competitive position, factors influencing the formation of the international competitiveness of the enterprise of the winemaking industry are considered, methodological approaches to the international competitiveness assessment of the wine industry are presented. The estimation of the current state of efficiency of foreign trade activity was carried out, an analysis of the influence of factors of external and internal environment on the international competitive position of the enterprise was conducted, an international competitive position of the company on the world market was assessed. Practical recommendations for improving the international competitive position of the enterprise, in particular export marketing, improvement of product quality, creation of a unified logistics center, are developed, and a number of measures are proposed to increase the international competitive position of the enterprise. |
|
Date |
2018-12-09T22:47:31Z
2018-12-09T22:47:31Z 2018 |
|
Type |
Other
|
|
Identifier |
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8005
|
|
Language |
uk
|
|