Конкурентоспроможність персоналу організації та шляхи її підвищення (на прикладі туристичного агентства «Жирафф»)
DSpace at ONEU
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Конкурентоспроможність персоналу організації та шляхи її підвищення (на прикладі туристичного агентства «Жирафф»)
Competitiveness of the personnel of the organization and ways of its improvement (on the example of the travel agency "Zhiraff") |
|
Creator |
Федорук, М.В.
|
|
Subject |
конкурентоспроможність
фактори конкурентоспроможності оцінка конкурентоспроможності туристичне агентство економічна ефективність competitiveness competitiveness factors competitiveness assessment travel agency economic efficiency |
|
Description |
Кваліфікаційна робота магістра складається з трьох розділів. Об’єкт дослідження – процеси підвищення конкурентоспроможності персоналу туристичного агентства «Жирафф». В роботі розглядаються теоретичні засади конкурентоспроможності персоналу, поняття конкурентоспроможності персоналу, фактори формування конкурентоспроможності персоналу, концептуальні підходи до оцінки конкурентоспроможності персоналу підприємства. Здійснено аналіз кількісних та якісних характеристик персоналу підприємства, проведено оцінку конкурентоспроможності персоналу туристичного агентства «Жирафф». Розроблено напрями підвищення конкурентоспроможності персоналу туристичного агентства «Жирафф», а саме підготовка і навчання менеджерів туристичного агентства за напрямом медичного туризму, підвищення кваліфікації персоналу, удосконалення оцінки менеджерів туристичного агентства. Наведена прогнозна оцінка ефективності напрямів підвищення конкурентоспроможності персоналу туристичного агентства «Жирафф». Master's qualification work consists of three sections. The object of research is the processes of increasing the competitiveness of the staff of the travel agency "Zhiraff". The article deals with the theoretical principles of personnel competitiveness, the concept of the competitiveness of personnel, factors of forming the competitiveness of personnel, conceptual approaches to the assessment of the competitiveness of the company's staff. The analysis of quantitative and qualitative characteristics of the personnel of the enterprise was carried out, an assessment of the competitiveness of the staff of the travel agency "Zhiraff". The directions of improving the competitiveness of the staff of the travel agency "Zhiraff", namely, the training and training of travel agency managers in the field of medical tourism, personnel development, and the improvement of the evaluation of travel agency managers are developed. The predictive estimation of efficiency of directions of increase of competitiveness of staff of travel agency "Zhiraff" is presented. |
|
Date |
2018-12-10T22:53:54Z
2018-12-10T22:53:54Z 2017 |
|
Type |
Other
|
|
Identifier |
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/8037
|
|
Language |
uk
|
|