Запис Детальніше

Освіта ХХІ століття: пошук парадигми

Репозитарій Вінницького Національного Технічного Університету

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Освіта ХХІ століття: пошук парадигми
Education of the XXI century: search of paradigm
Образование XXI века: поиск парадигмы
 
Creator Прищак, М. Д.
Pryschak, M. D.
Прыщак, Н. Д.
 
Subject освіта
педагогіка
парадигма
класична (традиційна) парадигма освіти
некласична парадигма освіти
постнекласична (сучасна) парадигма освіти
свобода
етика відповідальності
education
pedagogy
paradigm
classical (traditional) paradigm of education
nonclassical paradigm of education
post-nonclassical (modern) paradigm of education
freedom
ethics of responsibility
образование
педагогика
парадигма
классическая (традиционная) парадигма образования
неклассическая парадигма образования
постнеклассическая (современная) парадигма образования
свобода
этика ответственности
 
Description В статті проаналізовано генезу філософських парадигм освіти в контексті визначення методологічних основ розвитку освіти ХХІ ст. Розкрито позитивний вплив на розвиток Західної культури та цивілізації класичної парадигми освіти. Але з іншого боку, саме принципи класичної парадигми призвели до негативних наслідків (моральних, екологічних) в ХХ ст. Встановлено позитивну роль в руйнуванні класичної парадигми освіти некласичної парадигми, яка відкидає абсолютизацію раціональності, нормативності та абсолютизує плюралістичні підходи та відносність в поглядах на світ та способах їх вирішення. Але будь-яка абсолютизація принципів плюралізму, відносності також веде негативних наслідків, особливо в сфері моралі. Обгрунтовано сутність та базові принципи розробки постнекласичної (сучасної) парадигми освіти. Постнекласична філософія освіти, на відміну від некласичної не абсолютизує «відмову від істин» та «плюралізм», а акцентує увагу на діалозі ідей, світоглядів, цінностей.
 
Date 2018-10-29T06:59:30Z
2018-10-29T06:59:30Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Прищак М. Д. Освіта ХХІ століття: пошук парадигми [Текст] / М. Д. Прищак // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія "Педагогіка і психологія" : збірник наукових праць. – Вінниця : ТОВ «Нілан ЛТД», 2018. – Вип. 55. – С. 24-29.
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/22854
74. 00+88. 40+88. 840
37.013.73:101
 
Language uk_UA
 
Relation Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія : 24-29.
 
Format application/pdf
 
Publisher Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського