Освіта ХХІ століття: пошук парадигми
Репозитарій Вінницького Національного Технічного Університету
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Освіта ХХІ століття: пошук парадигми
Education of the XXI century: search of paradigm Образование XXI века: поиск парадигмы |
|
Creator |
Прищак, М. Д.
Pryschak, M. D. Прыщак, Н. Д. |
|
Subject |
освіта
педагогіка парадигма класична (традиційна) парадигма освіти некласична парадигма освіти постнекласична (сучасна) парадигма освіти свобода етика відповідальності education pedagogy paradigm classical (traditional) paradigm of education nonclassical paradigm of education post-nonclassical (modern) paradigm of education freedom ethics of responsibility образование педагогика парадигма классическая (традиционная) парадигма образования неклассическая парадигма образования постнеклассическая (современная) парадигма образования свобода этика ответственности |
|
Description |
В статті проаналізовано генезу філософських парадигм освіти в контексті визначення методологічних основ розвитку освіти ХХІ ст. Розкрито позитивний вплив на розвиток Західної культури та цивілізації класичної парадигми освіти. Але з іншого боку, саме принципи класичної парадигми призвели до негативних наслідків (моральних, екологічних) в ХХ ст. Встановлено позитивну роль в руйнуванні класичної парадигми освіти некласичної парадигми, яка відкидає абсолютизацію раціональності, нормативності та абсолютизує плюралістичні підходи та відносність в поглядах на світ та способах їх вирішення. Але будь-яка абсолютизація принципів плюралізму, відносності також веде негативних наслідків, особливо в сфері моралі. Обгрунтовано сутність та базові принципи розробки постнекласичної (сучасної) парадигми освіти. Постнекласична філософія освіти, на відміну від некласичної не абсолютизує «відмову від істин» та «плюралізм», а акцентує увагу на діалозі ідей, світоглядів, цінностей.
|
|
Date |
2018-10-29T06:59:30Z
2018-10-29T06:59:30Z 2018 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Прищак М. Д. Освіта ХХІ століття: пошук парадигми [Текст] / М. Д. Прищак // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія "Педагогіка і психологія" : збірник наукових праць. – Вінниця : ТОВ «Нілан ЛТД», 2018. – Вип. 55. – С. 24-29.
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/22854 74. 00+88. 40+88. 840 37.013.73:101 |
|
Language |
uk_UA
|
|
Relation |
Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія : 24-29.
|
|
Format |
application/pdf
|
|
Publisher |
Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського
|
|