Оцінка привабливості ринку консалтингових послуг України на основі факторного аналізу
EIR PSTU
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Оцінка привабливості ринку консалтингових послуг України на основі факторного аналізу
Оценка привлекательности рынка консалтинговых услуг Украины на основе факторного анализа Assessing the attractiveness of the consulting services market of Ukraine based on factor analysis |
|
Creator |
Гриценко, Олена Георгіївна
Рак, Юлія Анатоліївна Гриценко, Елена Георгиевна Рак, Юлия Анатольевна Gritsenko, O. G. Rak, J. |
|
Description |
Гриценко О. Г. Оцінка привабливості ринку консалтингових послуг України на основі факторного аналізу [Текст] / О. Г. Гриценко, Ю. А. Рак // Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності = Theoretical and Practical Aspects of Economics and Intellectual Property : збірник наукових праць : у 3-х т. / ПДТУ. - Маріуполь, 2013. - Вип. 1, Т. 1. - С. 62-67. Статтю присвячено побудові комплексного показника оцінки привабливості ринків та його застосування для ринку консалтингових послуг України. Привабливість ринку формується під впливом зовнішніх та внутрішніх чинників таких, як темпи росту обсягів ринку, бар’єри входу на ринок, правові обмеження, рівень конкуренції тощо. З метою врахування впливу чинників автори пропонують використовувати загальний коефіцієнт привабливості ринку, що змінюється від 0 до 1. Авторами було проаналізовано вплив кожного з обраних факторів для ринку консалтингових послуг. На ринку виявлено позитивний приріст обсягів реалізації консалтингових послуг, крім того за оцінкою експертів спостерігається зростання кількості консалтингових фірм. Тобто, відбувається розширення ринку. Для оцінки впливу конкуренції на ринкову привабливість, автори пропонують розроблений ними агрегований індекс конкуренції. Чим вищим є значення індексу, тим вищим є рівень конкуренції на ринку. Для визначення ступеню та характеру сегментованості досліджуваного ринку, в статті застосовано тривимірну матрицю Абеля. Для ринку консалтингових послуг було виокремлено групи споживачів, послуг та потреб. Сегментування ґрунтується на основі таких критеріїв: вимірюваність, стабільність, систематизованість, цілеспрямованість. На основі проведених досліджень в статті наводяться межі зміни розробленого показника привабливості, а також розраховано зазначений показник для ринку консалтингових послуг України. Таким чином, в статті проаналізовано причинно-наслідкові зв’язки між ринковими процесами та поведінкою учасників ринку, виявлено специфічні для досліджуваного ринку тенденції розвитку, на основі чого проведено авторську оцінку привабливості ринку консалтингових послуг України. Статья посвящена построению комплексного показателя оценки привлекательности рынков и его применению для рынка консалтинговых услуг Украины. Привлекательность рынка формируется под влиянием внешних и внутренних факторов таких, как темпы роста объемов рынка, барьеры входа на рынок, правовые ограничения, уровень конкуренции и т.д. С целью учета влияния факторов авторы предлагают использовать общий коэффициент привлекательности рынка, изменяется от 0 до 1. Авторами было проанализировано влияние каждого из выбранных факторов для рынка консалтинговых услуг. На рынке выявлен положительный прирост объемов реализации консалтинговых услуг, кроме того по оценке экспертов наблюдается рост количества консалтинговых фирм. То есть, происходит расширение рынка. Для оценки влияния конкуренции на рыночную привлекательность, авторы предлагают разработанный ими агрегированный индекс конкуренции. Чем выше значение индекса, тем выше уровень конкуренции на рынке. Для определения степени и характера сегментации исследуемого рынка, в статье применена трехмерная матрица Абеля. Для рынка консалтинговых услуг были выделены группы потребителей, услуг и потребностей. Сегментация основывается на следующих критериях: измеримость, стабильность, систематизированность, целенаправленность. На основе проведенных исследований в статье приводятся пределы изменения разработанного показателя привлекательности, а также рассчитан данный показатель для рынка консалтинговых услуг Украины. Таким образом, в статье проанализированы причинно- следственные связи между рыночными процессами и поведением участников рынка, выявлены специфические для исследуемого рынка тенденции развития, на основе чего проведена авторская оценка привлекательности рынка консалтинговых услуг Украины. The article is devoted to the construction of the complex index of assessing the attractiveness of the markets and its application for the consulting services market of Ukraine. Attractiveness of the market is influenced by external and internal factors such as the growth of the market, market entry barriers, legal restrictions, the level of competition, etc. To evaluate the influence of factors the authors propose to use coefficient of the market attractiveness which varies from 0 to 1. Also authors analyzed the effect of each of the selected factors for the consulting services market. To assess the effect of competition in the market appeal, the authors propose to develop a composite index of competition. To determine the extent and nature of market segmentation, we use a threedimensional Abel matrix. For the consulting services market were identified consumer groups, services and needs. Segmentation is based on the following criteria: measurability, stability, systematization, focus. Based on the research paper, in article were present the range of variation of the developed index of attractiveness, as well as the figure calculated for the consulting services market in Ukraine. Thus, in the article were analyzed the cause-effect relationships between market processes and the behavior of market participants, identified specific market trends, based on which authors assessed the attractiveness of the consulting services market. |
|
Date |
2013-09-18T08:22:48Z
2013-09-18T08:22:48Z 2013 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
http://eir.pstu.edu/handle/123456789/4874
|
|
Language |
uk
|
|