Запис Детальніше

Обґрунтування видів економічних збитків та упущеної вигоди, завданих порушенням прав інтелектуальної власності

EIR PSTU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Обґрунтування видів економічних збитків та упущеної вигоди, завданих порушенням прав інтелектуальної власності
Обоснование видов экономического ущерба и

упущенной выгоды, причиненных нарушением прав интеллектуальной собственности
Justification types of economic damages and lost profits

caused by the violation of intellectual property rights
 
Creator Перерва, П. Г.
Ткачов, М. М.
Перерва, П. Г.
Ткачев, М. М.
Pererva, P.
Tkachev, M.
 
Description Перерва П. Г. Обґрунтування видів економічних збитків та

упущеної вигоди, завданих порушенням прав інтелектуальної власності / П. Г. Перерва, М. М. Ткачов // Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності = Theoretical and Practical Aspects of Economics and Intellectual Property : збірник наукових праць : у 2-х т. / ПДТУ. - Маріуполь, 2014. - Вип. 1, Т. 2. - С. 20-25.
У статті розглянуто методичні підходи до визначення та обґрунтування видів

економічних збитків та упущеної вигоди при порушенні виключних прав (прав

інтелектуальної власності). Запропоновано класифікаційні ознаки втрат правовласників від

контрафактної продукції: прямі економічні збитки, супутні економічні збитки, упущена

вигода правовласника, моральна шкода правовласника. Обґрунтовано види економічних

втрат правовласників по кожній із класифікаційних ознак. Основна увага була приділена

зниженню довіри споживачів до товарів та послуг, вироблених з використанням

зареєстрованого товарного знаку. Запропоновано враховувати зменшення частки ринку, яка

була в розпорядженні правовласника товарного знаку. Визначено в якості прямих

економічних збитків недоотримання правовласником ліцензійних вигод та збільшення

частки умовно-постійних витрат на рекламу та стимулювання, а також збільшення питомих

витрат правовласників на логістику. До складу факторів упущеної вигоди віднесено

недоотримання доходу або прибутку в двох напрямках: за рахунок заміщення частини

оригінальної продукції контрафактом та внаслідок зриву укладення комерційних угод з

потенційним ліцензіатами. До цієї групи також віднесено потенційні збитки, отримані

внаслідок повної або часткової відмови діючих контрагентів від поставок продукції,

виготовленої з використанням об’єктів інтелектуальної власності. Вперше запропоновано

враховувати прямі економічні збитки правовласників від виробництва надлишкової

продукції та супутні економічні збитки. Економічна сутність останніх полягає в тому, що

складнощі з виробництвом, продажами та використанням оригінальної продукції може

позначитися на інших виробах, які певним чином пов’язані з основною продукцією.
В статье рассмотрены методические подходы к определению и обоснование видов

экономического ущерба и упущенной выгоды при нарушении исключительных прав (прав

интеллектуальной собственности). Предложено классификационные признаки потерь

правообладателей от контрафактной продукции: прямые экономические убытки,

сопутствующие экономические убытки, упущенная выгода правообладателя, моральный

ущерб правообладателя. Обоснованно виды экономических потерь правообладателей по

каждом из классификационных признаков. Основное внимание было уделено снижению

доверия потребителей к товарам и услугам, производимых с использованием

зарегистрированного товарного знака. Предложено учитывать уменьшение доли рынка,

которая была в распоряжении правообладателя товарного знака. Определено в качестве

прямых экономических убытков недополучение правообладателем лицензионных выгод и

увеличение доли условно-постоянных затрат на рекламу и стимулирование, а также

увеличение удельных расходов правообладателей на логистику. В состав факторов

упущенной выгоды отнесены недополучение дохода или прибыли в двух направлениях: за

счет замещения части оригинальной продукции контрафактом и вследствие срыва

заключения коммерческих соглашений с потенциальными лицензиатами. К этой группе

также отнесены потенциальные убытки, полученные в результате полного или частичного

отказа действующих контрагентов от поставок продукции, изготовленной с использованием

объектов интеллектуальной собственности. Впервые предложено учитывать прямые

экономические убытки правообладателей от производства избыточной продукции и

сопутствующие экономические убытки. Экономическая сущность последних заключается в

том, что сложности с производством, продажами и использованием оригинальной продукции

может сказаться на других изделиях, которые определенным образом связаны с основной

продукцией.
The article considers the methodological approaches to identify and study types of economic

loss and loss of profits in violation of the exclusive rights. A classification criteria losses holders of

counterfeit goods: direct economic losses associated economic losses, lost profits copyright owner,

the copyright holder moral hazard. Grounded types of economic losses holders of each of the

classifications. The main attention was paid to reducing consumer confidence in the goods and

services produced with the use of a registered trademark. Proposed to consider reducing the market

share, which was in the possession of the trademark holder. Defined as a loss of direct economic

losses by the owner of license benefits and increase of constant cost of advertising and promotion,

as well as an increase in unit costs holders logistics. The structure factors of profits attributed the

shortfall in revenue or profit in two ways: by replacing parts original and counterfeit products due

to disruption of the conclusion of commercial agreements with potential licensees. This group also

include potential losses resulting from the total or partial failure of existing contractors from

supplying products manufactured with the use of intellectual property. First consider the proposed

direct economic losses holders of production excess production and related economic losses. The economic essence of the past is that the complexity of the production, sale and use of original

products may affect the other products that are in some way connected with the main products.
 
Date 2015-01-16T12:13:56Z
2015-01-16T12:13:56Z
2014
 
Type Article
 
Identifier http://eir.pstu.edu/handle/123456789/6634
 
Language uk