Запис Детальніше

Система тендерних закупівель: теоретико-методологічні підходи до дефініції і класифікації

EIR PSTU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Система тендерних закупівель: теоретико-методологічні підходи до дефініції і класифікації
Система тендерных закупок: теоретико-методологические

подходы к дефиниции и классификации
The system of tender procedures: theoretical and methodological

approaches to the definition and classification
 
Creator Науменко С. М.
Науменко С. Н.
Naumenko S.
 
Description Науменко С. М. Система тендерних закупівель: теоретико-методологічні

підходи до дефініції і класифікації / С. М. Науменко // Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності = Theoretical and Practical Aspects of Economics and Intellectual Property : збірник наукових праць : у 2-х т. / ПДТУ. - Маріуполь, 2014. - Вип. 1, Т. 2. - С. 242-247.
Проаналізовано підходи вітчизняних та зарубіжних дослідників до визначення

поняття «державних закупівель». Визначено відмінності, а також тотожність і

синонімічність понять «тендер», «конкурсні торги», «конкурси», «торги»,

«прок’юремент», що застосовуються теоретиками і практиками при трактуванні процесу

закупівель товарів, робіт і послуг за кошти державного бюджету. Відмінності вказаних

дефініцій і, одночасно, їх часткові тотожності, значно розширюють перелік об’єктів, які

можуть бути предметом такого роду торгівлі. Систематизовано підходи до класифікації

видів тендерних закупівель. Численність підходів до класифікації тендерних закупівель

надає можливості суб’єктам господарювання - учасникам тендерних процедур - вибору і

реалізації управлінських рішень, сприяє зростанню ефективності застосування тендерного

механізму. Обґрунтовано класифікацію процедур державних закупівель на централізовані,

децентралізовані і змішані, які також можна вважати моделями прок’юременту. Поділ

державних закупівель на централізовані, децентралізовані і змішані в сучасних умовах

господарювання України повною мірою відображує організаційно-економічну складову

процесу закупівлі за рахунок державних коштів, вказує на розподіл функцій і

повноважень інституцій, задіяних у вказаному процесі, при подальшому дослідженні

забезпечує подальше удосконалення організаційно-економічного механізму державних

закупівель.
Проанализированы подходы отечественных и зарубежных исследователей к

определению понятия «государственных закупок». Определены различия, а также

тождественность и синонимичность понятий «тендер», «конкурсные торги», «конкурсы»,

«торги», «прокьюремент», применяемых теоретиками и практиками при трактовке

процесса закупок товаров, работ и услуг за средства государственного бюджета. Различия

указанных дефиниций и, одновременно, их частичные тождества, значительно расширяют

перечень объектов, которые могут быть предметом такого рода торговли.

Систематизированы подходы к классификации видов тендерных закупок.

Многочисленность подходов к классификации тендерных закупок предоставляет

возможности субъектам хозяйствования - участникам тендерных процедур - выбора и

реализации управленческих решений, способствует росту эффективности применения

тендерного механизма. Обоснована классификация процедур государственных закупок на

централизованные, децентрализованные и смешанные, которые можно считать моделями

прокьюремента. Разделение государственных закупок на централизованные,

децентрализованные и смешанные в современных условиях хозяйствования Украины в

полной мере отражает организационно-экономическую составляющую процесса закупки

за счет государственных средств, указывает на распределение функций и полномочий

институтов, задействованных в указанном процессе, при дальнейшем исследовании

обеспечивает дальнейшее совершенствование организационно-экономического механизма

государственных закупок.
The approaches of national and foreign researchers to the definition of "public

procurement" was analyzed. Differences, identity and sameness of the concepts of "tender",

"competitive bidding", "competition", "trades", "procurement" used by theorists and practitioners

in the interpretation of procurement of goods, works and services for state budget was detected.

The differences of the mentioned definitions and, simultaneously, their partial identity,

significantly expanding the number of facilities that might be subject to this kind of trade.

Approaches to the classification of the tender procedures was systematized. The multiplicity of

approaches to classification of the tender procurement provides opportunities to the entities -

participants bidding process - to selection and implementation of management decisions,

contributes to the efficacy of tender mechanism. Classification of government procurement to

centralized, decentralized and mixed, which can also be regarded as models of the procurement

was substantiated. The emphasizing of public procurement to centralized, decentralized and

mixed in the contemporary of the Ukrainian economic fully reflect the organizational and

economical component of the procurement process by public funds, indicates the division of

functions and powers of the institutions involved in these processes, with further study provides

further improvement of the organizational and economic mechanism for public procurement.
 
Date 2015-01-28T09:23:59Z
2015-01-28T09:23:59Z
2014
 
Type Article
 
Identifier http://eir.pstu.edu/handle/123456789/6744
 
Language uk