Запис Детальніше

Маркетингові аспекти підвищення конкурентоспроможності залізничного транспорту

EIR PSTU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Маркетингові аспекти підвищення конкурентоспроможності залізничного транспорту
Маркетинговые аспекты повышения конкурентоспособности

железнодорожного транспорта
Marketing aspects of increasing of rail transport competitiveness
 
Creator Карась, Олена Олександрівна
Карась, Елена Александровна
Karas, Н. А.
 
Description Карась О. О. Маркетингові аспекти підвищення конкурентоспроможності







залізничного транспорту / О. О. Карась // Вісник Приазовського державного технічного університету : зб. наукових праць / ПДТУ. – Маріуполь, 2015. – Вип. 29. – С. 98-107. – (Серія : Економічні науки).
Сучасні економічні реалії в Україні пред'являють нові вимоги до організації







діяльності залізничного транспорту. Зниження обсягів вантажних і пасажирських перевезень,







зростання конкуренції між учасниками транспортного ринку вимагають від Укрзалізниці







пошуку нових методів залучення і утримання споживачів та підвищують роль маркетингу в







досягненні конкурентоспроможності залізничних перевезень. В статті проаналізований стан







ринку транспортних послуг і визначено місце залізничного транспорту на ньому, розглянуто







поняття конкурентоспроможності підприємств і вплив на неї маркетингової діяльності.







Також в роботі запропонований комплекс маркетингових заходів з підвищення







конкурентоспроможності залізничного транспорту.
Современные экономические реалии в Украине предъявляют новые требования к

организации деятельности железнодорожного транспорта. Снижение объемов грузовых и

пассажирских перевозок, рост конкуренции среди участников транспортного рынка требуют

от Укржелдор поиска новых методов привлечения и удержания потребителей и повышают

роль маркетинга в достижении конкурентоспособности железнодорожных перевозок. В

статье проанализировано состояние рынка транспортных услуг и определено место

железнодорожного транспорта на нем, рассмотрено понятие конкурентоспособности

предприятий и влияния на нее маркетинговой деятельности. Также в работе предложен

комплекс маркетинговых мероприятий по повышению конкурентоспособности

железнодорожного транспорта.
Modern economic realities in Ukraine make new demands on the organization of rail

transport. The decline in freight and passenger traffic, increased competition among the transport

market participants require Ukrainian Railways search for new methods to attract and retain

customers and increase the role of marketing in achieving competitiveness of rail transport. The aim

of the article is to reveal the reserves for increasing the competitiveness of Ukrainian railways in the

transport market by introducing an effective marketing strategy and policy. The article analyzes the

state of the transport services market and the place of rail transport on it, the issue of enterprises

competitiveness and the marketing impact on it. There is also proposed a set of marketing measures

to improve the competitiveness of rail transport such as the construction of an integrated marketingmanagement

system on railway transport, application of diversification marketing strategy based on

the development of new businesses related to the main activity of the railways; organization of an

effective information system, improvement of service; improvement of logistics technologies, tariff

regulation, implementation of effective communication policy and so on.
 
Date 2015-10-23T10:20:50Z
2015-10-23T10:20:50Z
2015
 
Type Article
 
Identifier http://eir.pstu.edu/handle/123456789/7749
 
Language uk