Маркетингові аспекти підвищення конкурентоспроможності залізничного транспорту
EIR PSTU
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Маркетингові аспекти підвищення конкурентоспроможності залізничного транспорту
Маркетинговые аспекты повышения конкурентоспособности железнодорожного транспорта Marketing aspects of increasing of rail transport competitiveness |
|
Creator |
Карась, Олена Олександрівна
Карась, Елена Александровна Karas, Н. А. |
|
Description |
Карась О. О. Маркетингові аспекти підвищення конкурентоспроможності залізничного транспорту / О. О. Карась // Вісник Приазовського державного технічного університету : зб. наукових праць / ПДТУ. – Маріуполь, 2015. – Вип. 29. – С. 98-107. – (Серія : Економічні науки). Сучасні економічні реалії в Україні пред'являють нові вимоги до організації діяльності залізничного транспорту. Зниження обсягів вантажних і пасажирських перевезень, зростання конкуренції між учасниками транспортного ринку вимагають від Укрзалізниці пошуку нових методів залучення і утримання споживачів та підвищують роль маркетингу в досягненні конкурентоспроможності залізничних перевезень. В статті проаналізований стан ринку транспортних послуг і визначено місце залізничного транспорту на ньому, розглянуто поняття конкурентоспроможності підприємств і вплив на неї маркетингової діяльності. Також в роботі запропонований комплекс маркетингових заходів з підвищення конкурентоспроможності залізничного транспорту. Современные экономические реалии в Украине предъявляют новые требования к организации деятельности железнодорожного транспорта. Снижение объемов грузовых и пассажирских перевозок, рост конкуренции среди участников транспортного рынка требуют от Укржелдор поиска новых методов привлечения и удержания потребителей и повышают роль маркетинга в достижении конкурентоспособности железнодорожных перевозок. В статье проанализировано состояние рынка транспортных услуг и определено место железнодорожного транспорта на нем, рассмотрено понятие конкурентоспособности предприятий и влияния на нее маркетинговой деятельности. Также в работе предложен комплекс маркетинговых мероприятий по повышению конкурентоспособности железнодорожного транспорта. Modern economic realities in Ukraine make new demands on the organization of rail transport. The decline in freight and passenger traffic, increased competition among the transport market participants require Ukrainian Railways search for new methods to attract and retain customers and increase the role of marketing in achieving competitiveness of rail transport. The aim of the article is to reveal the reserves for increasing the competitiveness of Ukrainian railways in the transport market by introducing an effective marketing strategy and policy. The article analyzes the state of the transport services market and the place of rail transport on it, the issue of enterprises competitiveness and the marketing impact on it. There is also proposed a set of marketing measures to improve the competitiveness of rail transport such as the construction of an integrated marketingmanagement system on railway transport, application of diversification marketing strategy based on the development of new businesses related to the main activity of the railways; organization of an effective information system, improvement of service; improvement of logistics technologies, tariff regulation, implementation of effective communication policy and so on. |
|
Date |
2015-10-23T10:20:50Z
2015-10-23T10:20:50Z 2015 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
http://eir.pstu.edu/handle/123456789/7749
|
|
Language |
uk
|
|