Запис Детальніше

Confounding as a type of unfair competition (be the example of trade names)

EIR PSTU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Confounding as a type of unfair competition (be the example of trade names)
Змішування як вид недобросовісної конкуренції (на

прикладі фірмових найменувань)
Смешивание как вид недобросовестной конкуренции

(на примере фирменных наименований)
 
Creator Shvets, G. А.
Meleshko, І. V.
Швець, Галина Олексіївна
Мелешко, Є. В.
Швец, Галина Алексеевна
Мелешко, Е. В.
 
Description Shvets G. A. Confounding as a type of unfair competition (be the example of



trade names) / G. A. Shvets, I. V. Meleshko // Вісник Приазовського державного технічного університету : зб. наукових праць / ПДТУ. – Маріуполь, 2015. – Вип. 29. – С. 140-145. – (Серія : Економічні науки).
The article determines effects that result in confounding regarding competitor’s or other



business entity’s sales activity. It has been proved that the confounding with other business entity’s



activity may be caused by product appearance. Thus a form shall be considered as an indication that



is protected against unfair competition. It has been determined that in case of confounding the



following factors are considered: trademark distinctiveness, owner’s range activity and reputation,



customers’ information level and similarity of trademarks, goods or services. It has been considered



that actions regarding infringements of right for trade name are unfair competition. It has been



proved that use of trade name imposes several important duties on its owner regarding its image. It



has been concluded that objects of illegal activity become trade names or other marks that are



objects of business entities’ industrial property. Copying or imitation of such industrial property



objects results in confounding competitors’ activity by customers, having negative impacts in terms



of illegal use of business entities’ goodwill.
В статті визначенні дії, які викликають змішування щодо торговельної діяльності

конкурента, іншого суб'єкта господарювання. Доведено, що змішування з діяльністю іншого

суб’єкта господарювання може бути викликане зовнішнім виглядом продукту. Тому форма

повинна розглядатися як вказівка, що охороняється від недобросовісної конкуренції.

Визначено, що при наявності змішування розглядаються такі фатори: ступінь розрізняльної

здатності знака, масштаби діяльності і репутація власника, рівень поінформованості

споживачів і схожість знаків, товарів або послуг. Розглянуто, що дії відносно порушення

прав на фірмове найменування – це є недобросовісна конкуренція. Доведено, що

використання фірмового найменування покладає на його користувача ряд важливих

обов’язків щодо свого іміджу. Зроблено висновок, що об’єктами неправомірних дій

конкурентів стають фірмові найменування та інші позначення, які є об’єктами промислової

власності суб’єктів господарювання. Копіювання або імітація цих об’єктів промислової

власності призводить до змішування діяльності конкурентів споживачами, що має негативні

наслідки у вигляді незаконого використання ділової репутації суб’єктів господарювання.
В статье определены действия, которые вызывают смешивание, относительно

торговой деятельности конкурента, другого субъекта хозяйствования. Доказано, что

смешивание с деятельностью другого субъекта хозяйствования может быть вызвано

внешним видом продукта. Поэтому, форма должна рассматриваться как указание, которое

охраняется от недобросовестной конкуренции. Определенно, что при наличии смешивания рассматриваются такие фаторы: степень различительной способности знака, масштабы

деятельности и репутация владельца, уровень осведомленности потребителей и схожесть

знаков, товаров или услуг. Рассмотрено, что действия относительно нарушения прав на

фирменное наименование – это есть недобросовестная конкуренция. Доказано, что

использование фирменного наименования возлагает на его пользователя ряд важных

обязанностей относительно своего имиджа. Сделан вывод, что объектами неправомерных

действий конкурентов становятся фирменные наименования и другие обозначения, которые

являются объектами промышленной собственности субъектов хозяйствования. Копирование

или имитация этих объектов промышленной собственности приводит к смешиванию

деятельности конкурентов потребителями, что имеет негативные последствия в виде

незаконного использования деловой репутации субъектов хозяйствования.
 
Date 2015-10-27T06:59:14Z
2015-10-27T06:59:14Z
2015
 
Type Article
 
Identifier http://eir.pstu.edu/handle/123456789/7755
 
Language en