Теоретичні дослідження та розрахунки сил взаємодії колії та коліс рухомого складу різного ступеню зносу
EIR PSTU
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Теоретичні дослідження та розрахунки сил взаємодії колії та коліс рухомого складу різного ступеню зносу
Теоретические исследования и расчеты сил взаимодействия пути и колес подвижного состава разной степени износа Theoretical studies and calculations of interaction forces between the way the wheels rolling of different degrees of wear and tear |
|
Creator |
Демченко, В. О.
Демченко, В. А. Demchenko, V. A. |
|
Description |
Демченко, В. О. Теоретичні дослідження та розрахунки сил взаємодії колії та коліс рухомого складу різного ступеню зносу / В. О. Демченко // Вісник Приазовського державного технічного університету : зб. наукових праць / ПДТУ. – Маріуполь, 2015. – Вип. 30, Т. 2. – С. 51–63. – (Серія : Технічні науки).
В роботі проведені експериментальні та теоретичні дослідження впливу стану профілю поверхні катання колісної пари на рівень горизонтальних поперечних сил взаємодії між елементами рейкової колії та рухомого складу в експлуатації на залізницях України. Отримали подальший розвиток підходи до моделювання впливу профілю поверхні катання колісних пар на стійкість руху колісної пари та силову взаємодію з рейковою колією. Виконані експериментальні дослідження зносу поверхні катання колісних пар рухомого складу, досліджено інтенсивність їхнього зносу залежно від пробігу локомотива. На основі отриманих даних про стан поверхні катання колісних пар виконані розрахунки з визначення поперечних сил взаємодії рейкової колії та колісних пар в залежності від швидкості руху, радіуса криволінійної ділянки колії та типу рейок. Отримані експериментальні та теоретичні результати дозволяють оцінювати силову взаємодію рейкової колії із рухомим складом, а також визначати раціональні геометричні характеристики поверхні катання колісної пари в експлуатації. В работе проведены экспериментальные и теоретические исследования влияния состояния профиля поверхности катания колесной пары на уровень горизонтальных поперечных сил взаимодействия между элементами рельсовой колеи и подвижного состава в эксплуатации на железных дорогах Украины. Получили дальнейшее развитие подходы к моделированию влияния профиля поверхности катания колесных пар на устойчивость движения колесной пары и силовое взаимодействие с рельсовым путем. Выполнены экспериментальные исследования износа поверхности катания колесных пар подвижного состава, исследована интенсивность их износа в зависимости от пробега локомотива. На основе полученных данных о состоянии поверхности катания колесных пар выполнены расчеты по определению поперечных сил взаимодействия рельсовой колеи и колесных пар в зависимости от скорости движения, радиуса криволинейного участка колеи и типа рельсов. Полученные экспериментальные и теоретические результаты позволяют оценивать силовое взаимодействие рельсовой колеи с подвижным составом, а также определять рациональные геометрические характеристики поверхности катания колесной пары в эксплуатации. Experimental and theoretical studies of the wheel surface outline influence on the horizontal and cross forces interacting between the elements of the track and the rolling stock, operating on the Ukrainian railways, have been carried out. The theory modelling the rolling stock wheel pair impact on the stability of the wheel pairs motion in contact with the track has been further developed. Experimental study of the locomotive wheel pairs rolling surface has been carried out. Analyzing the experimental studies we have found out that the wheel pairs with reinforced surface, have a greater resistance to wear and tear but just to a certain extent, and then the rolling surface geometric dimensions wear and tear rate increases sharply. The digital outline obtained by means of laser scanning was used to calculate transverse horizontal forces. The calculations were made for three types of wheel pairs wear at the speeds up to 160 km/h, the track curves radii varying from 300 m to 1000 m. The two types of rails- R65 and UIC-60 both new and worn were used. Analyzing the results of the calculations it can be concluded that the rolling surface state influences the horizontal lateral force, wheel pair vibration amplitude; the critical speed of the locomotive reduces. Thus, to know the critical speed which must be higher for any wear of the rolling speed of locomotive wheel pairs is very important as it ensures the decrease of the track side effects. The theoretical results make it possible to estimate track and rolling stock interaction force; it can be concluded that the locomotive wheel pairs suspension rigidity influences the cross force too. |
|
Date |
2015-11-30T10:24:10Z
2015-11-30T10:24:10Z 2015 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
http://eir.pstu.edu/handle/123456789/7916
|
|
Language |
uk
|
|