Запис Детальніше

Автоматизация расчета крепления нестандартных грузов на морских судах

EIR PSTU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Автоматизация расчета крепления нестандартных грузов на морских судах
Автоматизація розрахунку кріплення нестандартних вантажів на морських судах
Automation of calculation of fastening of non-standard freights on sea vessels
 
Creator Пархотько, А. В.
Пархотько, А. В.
Parkhotko, A. V.
 
Description Пархотько, А. В. Автоматизация расчета крепления нестандартных грузов на морских судах / А. В. Пархотько // Вісник Приазовського державного технічного університету : зб. наукових праць / ПДТУ. – Маріуполь, 2015. – Вип. 30, Т. 2. – С. 72–80. – (Серія : Технічні науки).
В статье рассмотрен порядок расчета опрокидывающих моментов и сил, действующих на грузы во время перевозки морскими судами. Предложен вариант реализации алгоритма расчета с использованием компьютерной программы. Даны рекомендации по использованию программы для автоматизации расчета администрацией судна, сюрвейерскими компаниями и технологами порта. Приведен пример

расчета на примере типового груза, размещаемого на судне.
У статті розглянутий порядок розрахунку моментів і сил, що діють на вантажі під час перевезення морськими судами. Запропонований варіант реалізації алгоритму розрахунку з використанням комп'ютерної програми. Надані рекомендації по використанню програми для автоматизації розрахунку адміністрацією судна, сюрвейерськимі компаніями і технологами порту. Наведений приклад розрахунку на прикладі типового вантажу, що розміщується на судні.
Correct positioning and fastening of freights are important safety conditions of navigation. Unreliable positioning and fastening of freights results in shipwreck and is the reason for injuries and losses of human lives both in the sea and during loading and unloading. To solve the above-mentioned problems, the International Maritime Organization publishes manuals in the form of either the Assembly resolutions, or the circulars approved by Maritime Safety Committee. The correct definition of necessary quantity of lashings and their positioning has the greatest impact on safe fastening of freights. The sea being rough, the vessel is accelerated both in longitudinal, and vertical and prevailing cross directions. The forces created by these accelerations generate the majority of the problems in fastening. The order of calculations of the force moments and forces acting upon the freights being shipped by sea vessels has been shown in the article. To know the proper number of lashings the calculations of the forces acting upon the freights being shipped as compared with the forces holding the freights and taking into account the strength, the number and the fastening angle of the lashings must be made. Оption of realization of algorithm of calculation with use of the а computer program to make these calculations has been offered. Some recommendations so that the program could be used by the management of the vessel, the surveyor companies and technologists of the port have been given as well as an example of such a calculation.
 
Date 2015-11-30T12:21:21Z
2015-11-30T12:21:21Z
2015
 
Type Article
 
Identifier http://eir.pstu.edu/handle/123456789/7918
 
Language ru