Запис Детальніше

Структурно-логическая схема снижения массогабаритных параметров турбогенераторов

EIR PSTU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Структурно-логическая схема снижения массогабаритных параметров турбогенераторов
Структурно-логічна схема зниження масогабаритних параметрів турбогенераторів
The scheme to reduce turbo-generator mass and dimensions
 
Creator Шевченко, В. В.
Масленников, А. М.
Шевченко, В. В.
Масленніков, А. М.
Shevchenko, V. V.
Maslennikov, A. M.
 
Description Шевченко, В. В. Структурно-логическая схема снижения массогабаритных параметров турбогенераторов / В. В. Шевченко, А. М. Масленников // Вісник Приазовського державного технічного університету : зб. наукових праць / ПДТУ. – Маріуполь, 2015. – Вип. 30, Т. 2. – С. 137–144. – (Серія : Технічні науки).
Для поддержания конкурентоспособности отечественных турбогенераторов (ТГ) необходимо вести работы по снижению удельного массогабаритного параметра (кг/кВт) в двух направлениях: выполнение соответствующих инженерно-проектировочных и расчетно-конструкторских работ с учетом возможности обеспечения необходимыми технологическими процессами на предприятии-изготовителе и с учетом экономичности решений и целесообразности финансовых затрат. Получена структурно-логическая схема технических требований к проектированию современных ТГ, которая включает три аспекта: проектный, эксплуатационный и экономический.
Для підтримки конкурентоспроможності вітчизняних турбогенераторів (ТГ) необхідно вести роботи по зниженню питомих масогабаритних параметрів (кг/кВт) в двох напрямках: виконання відповідних інженерно-проектувальних і розрахунково-конструкторських робіт з урахуванням можливості забезпечення необхідними технологічними процесами на підприємстві-виробнику та з урахуванням економічності рішень і доцільності фінансових витрат. Отримана структурно-логічна схема технічних вимог до проектування сучасних ТГ, яка включає три аспекти: проектний, експлуатаційний і економічний.
In order to maintain the competitiveness of turbo-generators (TG) it is necessary to reduce their mass and dimensions, that is to work in two main directions: to fulfil engineering, calculation and design work; to consider the possibility to provide technological processes at the enterprise where TG are produced. It is necessary to take into account the efficiency of additional expenses on extra tooling, materials and wages. These indicators form the cost of the production unit and determine the competitiveness of the TG. The structural logic of technical requirements for the design of modern TG was obtained. The formulations of requirements are the priority analysis that must be applied when choosing weight and size parameters of TG. The structural logic scheme of the design was compiled and it includes three main aspects: design, maintenance and cost. These aspects are the basis of the design of TG. In each section, the main point can be distinguished: 1) The design branch contains a list of demands to optimize the design of TG and the ways to manufacture it; 2) The maintenance branch deals with human resources management, staff qualification, wages and working conditions; 3) The cost defines the choice of a design and the quality; Proper quality of the TG can be achieved only by providing reliable communication of all the components of structural and logic scheme.
 
Date 2015-12-03T07:25:18Z
2015-12-03T07:25:18Z
2015
 
Type Article
 
Identifier http://eir.pstu.edu/handle/123456789/7929
 
Language ru