Запис Детальніше

Формування конкурентних переваг, як цільових орієнтирів в процесі стратегічного планування конкурентоспроможності

EIR PSTU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Формування конкурентних переваг, як цільових орієнтирів в процесі стратегічного планування конкурентоспроможності
Формирование конкурентных преимуществ как целевых

ориентиров в процессе стратегического планирования конкурентоспособности
Formation of competitive advantages as the targets in the strategic

planning process of competitiveness
 
Creator Рябик, Ганна Євгенівна
Рябик, Анна Евгеньевна
Ryabik, А. Е.
 
Description Рябик Г. Є. Формування конкурентних переваг, як цільових орієнтирів в

процесі стратегічного планування конкурентоспроможності / Г. Є. Рябик // Вісник Приазовського державного технічного університету : зб. наукових праць / ПДТУ. – Маріуполь, 2015. – Вип. 30. – С. 197–203. – (Серія : Економічні науки).
У статті розглянуто послідовність вибору стратегії досягнення конкурентних

переваг в залежності від умов зовнішнього і внутрішнього середовища. Зроблено висновок

про наявність певного протиріччя в існуючих підходах до вирішення завдань стратегічного

планування конкурентоспроможності. Одні підходи дозволяють ґрунтовно підійти до

вибору конкурентної стратегії з теоретичної точки зору. При цьому вони носять більш

описовий характер, в результаті чого знижується прикладна цінність самої моделі. Інші –

дуже вдалі в прикладному плані, проте, відрізняються недостатньою теоретичною

обґрунтованістю трактування отриманих чисельних результатів, що знижує вірогідність

вибору адекватної стратегії досягнення конкурентних переваг підприємства. Автором

запропоновано вирішення даного протиріччя за допомогою методичного підходу до

обґрунтування конкурентної стратегії підприємства. Основна його перевага полягає в

оптимальному поєднанні теоретичної обґрунтованості використовуваних підходів і

отримуваних результатів з можливістю їх ефективного прикладного використання. У

рамках цього підходу задачу обґрунтування стратегії досягнення конкурентних переваг

передбачається вирішувати в два етапи. В ході першого етапу пропонується здійснювати

комплексну оцінку конкурентної позиції підприємства, яка стане інформаційно-аналітичною базою для здійснення наступного етапу. Другий етап полягає у виборі конкретних варіантів подолання стратегічних розривів між очікуваним і реальним станом

конкурентних переваг. Якісною відмінністю запропонованого підходу є розгляд реальної

участі складових підприємства в реальних бізнес-процесах, що дозволяє одночасно

оперувати об'єктами і зв'язками, а не простою безліччю елементів.
В статье рассмотрена последовательность выбора стратегии достижения

конкурентных преимуществ в зависимости от условий внешней и внутренней среды.

Сделан вывод о наличии определенного противоречия в существующих подходах к

решению задач стратегического планирования конкурентоспособности. Одни подходы

позволяют основательно подойти к выбору конкурентной стратегии с теоретической точки

зрения. При этом они носят более описательный характер, в результате чего снижается

прикладная ценность самой модели. Другие - очень удачные в прикладном плане, однако,

отличаются недостаточной теоретической обоснованностью полученных количественных

результатов, что снижает вероятность выбора адекватной стратегии достижения

конкурентных преимуществ предприятия. Автором предложено решение данного

противоречия с помощью методического подхода обоснования конкурентной стратегии

предприятия. Основное его преимущество заключается в оптимальном сочетании

теоретической обоснованности используемых подходов и получаемых результатов с

возможностью их эффективного прикладного использования. В рамках этого подхода

задачу обоснования стратегии достижения конкурентных преимуществ предполагается

решать в два этапа. На первом этапе предлагается осуществлять комплексную оценку

конкурентной позиции предприятия, которая станет информационно-аналитической базой

для осуществления следующего этапа. Второй этап заключается в выборе конкретных

вариантов преодоления стратегических разрывов между ожидаемым и реальным уровнем

конкурентных преимуществ. Качественным отличием предлагаемого подхода является

реальное участие подразделений предприятия в реальных бизнес-процессах, позволяет

одновременно оперировать объектами и связями, а не простым множеством элементов.
The paper describes the sequence of selecting strategies to achieve competitive advantages

depending on the external and internal environment. It is concluded that there is a certain

contradiction in the existing approaches to solving problems of competitiveness strategic

planning. Some approaches allow choosing competitive strategy from a theoretical point of view.

However, they are more descriptive, thereby they reduce the value of the application of the model

itself. The other approaches are more successful in terms of their application; however, they lack

theoretical justification of quantitative results, which reduces the probability of choosing the

adequate strategies to achieve competitive advantages. The author provides a solution to this

contradiction by a methodical approach study of competitive strategy. Its main advantage is the

optimal combination of the used theoretical approaches and the reasonableness of the results with

the possibility of their effective application. Under this approach, the problem of justification of a

strategy to achieve competitive advantages is expected to be solved in two stages. The first phase

suppose carrying out a comprehensive assessment of the competitive position of the company,

which will be the informational and analytical basis for the next phase. The second step is to

select specific options for addressing strategic gaps between the expected and the actual level of

competitive advantage. The characteristic feature of the offered approach is the real participation

of business units in real-world business processes that can simultaneously handle objects and

relationships, rather than a simple set of elements.
 
Date 2016-01-25T08:12:14Z
2016-01-25T08:12:14Z
2015
 
Type Article
 
Identifier http://eir.pstu.edu/handle/123456789/8079
 
Language uk