Освіта як соціально-економічна детермінанта здоров’я населення
EIR PSTU
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Освіта як соціально-економічна детермінанта здоров’я населення
Образование как социально-экономическая детерминанта здоровья населения Education as a social and economic determinant of health |
|
Creator |
Шушпанов, Дмитро Георгійович
Шушпанов, Дмитрий Георгиевич Shushpanov, D. G. |
|
Description |
Шушпанов Д. Г. Освіта як соціально-економічна детермінанта здоров’я населення / Д. Г. Шушпанов // Вісник Приазовського державного технічного університету : зб. наукових праць / ПДТУ. – Маріуполь, 2015. – Вип. 30. – С. 228–235. – (Серія : Економічні науки). Обґрунтовано місце і роль освіти в системі соціально-економічних детермінант здоров’я населення та необхідність розробки напрямків покращення грамотності у сфері збереження здоров’я в України. Виявлені особливості освіти як детермінанти здоров’я пов’язані з тим, що влив на стан здоров’я може бути безпосереднім через наявність знань про ризики для здоров’я, можливість профілактики захворювань і способи їхнього лікування та опосередковано через можливість отримати більш високий статус зайнятості, доходи, розширити соціальні контакти тощо. Проаналізовано та висвітлено частину матеріалів соціологічного опитування на тему «Сучасний стан та детермінанти здоров’я населення України», яке провів автор у серпні 2015 року. Результати дослідження засвідчили наявність кореляції між рівнем освіти респондентів, їхнім соціальним статусом і рівнем доходів, що ще раз підтвердило необхідність системного та комплексного вивчення цих питань. Виявлено залежності між розвитком людини у ранньому періоді життя (до 16 років), освітою, яку отримано у цьому віці, та станом здоров’я у майбутньому. Обґрунтовано значення освіти для формування соціального капіталу і збереження здоров’я. Продемонстровано залежність між рівнем освіти та наявністю хронічних захворювань серед населення. Запропоновані заходи щодо покращення грамотності у сфері збереження здоров’я українців. Обосновано место и роль образования в системе социально-экономических детерминант здоровья населения и необходимость разработки направлений улучшения грамотности в сфере сохранения здоровья в Украине. Выявлены особенности образования как детерминанты здоровья Они связаны с тем, что влияние на состояние здоровья может быть непосредственным через наличие знаний о рисках для здоровья, возможности профилактики заболеваний и способы их лечения и опосредованно через возможность получить более высокий статус занятости, доходы, расширить социальные контакты. Частично проанализированы и освещены материалы социологического опроса на тему «Современное состояние и детерминанты здоровья населения Украины», проведенного автором в августе 2015 года. Результаты исследования показали наличие корреляции между уровнем образования респондентов, их социальным статусом и уровнем доходов, что еще раз подтвердило необходимость системного и комплексного изучения этих вопросов. Выявлены зависимости между развитием человека в раннем периоде жизни (до 16 лет), образованием, полученном в этом возрасте, и состоянием его здоровья в будущем. Обосновано значение образования для формирования социального капитала и сохранения здоровья. Продемонстрировано зависимость между уровнем образования и наличием хронических заболеваний среди населения. Предложенные меры по улучшению грамотности в сфере сохранения здоровья населения Украины. The place and the role of education in the social and economic determinants of population health and the necessity of working out of the directions of improvement the literacy in the field of health preservation in Ukraine are substantiated in the article. The peculiar properties of education as a determinant of health are found out. They are connected with the impact on health directly through the availability of knowledge about the health risks, the possibility of disease prevention and ways of their treatment, and indirectly through the ability to obtain a higher employment status, income, expanding of social contacts. The materials of a sociological survey "Current status and determinants of health of the population of Ukraine", conducted by the author in August 2015 are also partially analyzed and covered. The results of the work showed a correlation between the level of education of respondents, their social status and income, which again confirmed the necessity of a systematic and complex study of these issues. The dependence between human development in early life (till 16 years), the education, received at this age, and the state of his health in the future is presented. The importance of education for the formation of social capital and health preservation is substantiated. The relationship between the level of education and the presence of chronic diseases among the population is demonstrated. The measures for the improvement of literacy in the sphere of health preservation among the population of Ukraine are proposed. |
|
Date |
2016-01-25T09:36:35Z
2016-01-25T09:36:35Z 2015 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
http://eir.pstu.edu/handle/123456789/8088
|
|
Language |
uk
|
|