Запис Детальніше

Прогнозування розвитку транспортної інфраструктури регіону

EIR PSTU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Прогнозування розвитку транспортної інфраструктури регіону
Прогнозирование развития транспортной инфраструктуры

региона
Forecasting of development of the regional transport

infrastructure
 
Creator Сотниченко, Людмила Леонідівна
Сотниченко, Людмила Леонидовна
Sotnychenko, L. L.
 
Description Сотниченко Л. Л. Прогнозування розвитку транспортної інфраструктури

регіону / Л. Л. Сотниченко // Вісник Приазовського державного технічного університету : зб. наукових праць / ПДТУ. – Маріуполь, 2015. – Вип. 30. – С. 381–387. – (Серія : Економічні науки).
У статті досліджено методи економічного прогнозування. Наведено їх класифікацію

у відповідності зі складністю економічного процесу, котрий прогнозується; ступенем

формалізації; способом одержання прогнозної інформації. За ступенем формалізації

методи прогнозування можна поділити на інтуїтивні та формилізовані. За ознакою

«інформаційна підстава методу» всі методи поділяються на фактографічні, комбіновані та

експертні. До фундоментальних методів прогнозування відносять прогнозну

екстраполяцію, моделювання, експертне опитування. Особливого значення заслуговують

комбіновані методи прогнозування. До них відносяться методи зі змішаною

інформаційною основою, у яких за первинну використовують як фактографічну, так і

експертну інформацію. В статті запропоновано алгоритм проведення процесу

прогнозування у відповідності з виявленою тенденцією розвитку інфраструктури, що

простежується у регіоні. Підкреслюється, що застосування лише статистичних методів не

завжди є найкращим, оскільки вони не можуть повністю передбачити випадки зміни у

поведінці досліджуваного процесу. Тому обгрунтована необхідність розробки нового класу

методів, котрі базувалися б не тільки на статистичних методах, але й на судженнях

експертів. Доведено, що використання експертних оцінок призводить до підвищення

точності прогнозу. Для розробки об'єктивного прогнозу розвитку транспортної інфраструктури регіону, доцільно використовувати сценарний підхід, що передбачає

вибудовування деяких сценарних варіантів і їх зіставлення. Процедура прогнозування

розвитку трансопртної інфраструктури являється підгрунтям складання подальших

програм та планів розвитку галузі. Вона є інструментом, котрий дозволяє підсилювати

конкурентні переваги регіону й вести його на якісно новий рівень свого розвитку.
В статье исследованы методы экономического прогнозирования. Приведено их

классификацию в соответствии со сложностью экономического процесса, который

прогнозируется; степенью формализации; путем получения прогнозной информации. По

степени формализации методы прогнозирования можно поделить на интуитивные и

формализованные. По признаку «информационное основание метода» все методы делятся

на фактографические, комбинированные и экспертные. К фундоментальным методам

прогнозирования относят прогнозную экстраполяцию, моделирование, экспертное

опрашивание. Особого значения заслуживают комбинированные методы прогнозирования.

К ним относятся методы со смешанной информационной основой, в которых за первичную

используют как фактографическую, так и экспертную информацию. В статье предложен

алгоритм осуществления процесса прогнозирования в соответствии с выявленной

тенденцией развития инфраструктуры, которая прослеживается в регионе. Подчеркивается,

что применение лишь статистических методов не всегда является наилучшим, поскольку

они не могут полностью предусмотреть случаи изменений в поведении исследуемого

процесса. Поэтому обоснована необходимость разработки нового класса методов, которые

базировались бы не только на статистических методах, но и на суждениях экспертов.

Доказано, что использование экспертных оценок приводит к повышению точности

прогноза. Для разработки объективного прогноза развития транспортной инфраструктуры

региона, целесообразно использовать сценарный подход, который предусматривает

выстраивание некоторых сценарных вариантов и их сопоставление. Процедура

прогнозирования развития транспортной инфраструктуры является основанием для

составления дальнейших программ и планов развития отрасли. Она является

инструментом, который позволяет усиливать конкурентные преимущества региона и вести

его на качественно новый уровень своего развития.
The methods of economic forecast are investigated in the article. Their classification

according to a complexity of an economic predicted process is given; the foundation degree; by

reception of the forecasting information. According to the foundation degree forecasting methods

can be divided into intuitive and founded. By their feature “information basis of method” all

methods are divided into factual, combined and expert. Belong to extrapolation, modeling, expert

questionnaire to the basic methods of forecasting. Special attention should be drawn to the

combined methods of forecasting, consisting of such methods with mixed information basis where

factual, and as well as expert information is used primarily. The algorithm of carrying out the

process of forecasting according to the revealed tendency of development of an infrastructure seen

in the region is offered in the article. It is underlined that the application of only statistical

methods in the not always the best way as they cannot predict all cases of changes in the research

process. Therefore, the necessity of working out of a new type of methods based not only on

statistical methods, but also on expert judgments is explained. It is proved thet the use of expert

rating leads to increase of forecast accuracy. For working out of the objective forecast of

development of a regional transport infrastructure. It is reasonable to use a scenery approach

providing foundation of some scenery variants and their comparison. The procedure of forecasting

a transport infrastructure of development is the basis for drawing up further programs and plans

for development of their branches. It is the tool which allows to strengthen competitive

advantages of the region and to conduct it on a newer level of it’s development.
 
Date 2016-02-01T07:45:26Z
2016-02-01T07:45:26Z
2015
 
Type Article
 
Identifier http://eir.pstu.edu/handle/123456789/8110
 
Language uk