Запис Детальніше

Процесний підхід в управлінні діяльністю мережевого об’єднання підприємств

EIR PSTU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Процесний підхід в управлінні діяльністю мережевого об’єднання підприємств
Процессный подход в управлении деятельностью сетевого
объединения предприятий
Process approach of the business network performance
management
 
Creator Хаджинова, Олена Вікторівна
Хаджинова, Елена Викторовна
Hadzhinova, E. V.
 
Description Хаджинова, О. В. Процесний підхід в управлінні діяльністю мережевого об’єднання підприємств / О. В. Хаджинова // Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності = Theoretical and Practical Aspects of Economics and Intellectual Property : збірник наукових праць : у 2-х вип. / ПДТУ. – Маріуполь, 2015. – Вип. 1, Т. 1. – С. 114–119.
Мережеве об'єднання є механізмом адаптації підприємств до мінливих ринкових
умов, що дозволяє використовувати новітні методи побудови економічних відносин, які
сприяють подоланню конфліктних ситуацій, інформаційної невизначеності та
управлінської інертності. В умовах посилення впливу макроекономічних факторів на
діяльність окремих господарюючих суб'єктів, необхідна перебудова стратегії та системи
управління, що орієнтується не тільки на внутрішні параметри діяльності, а й на зовнішні.
Параметри, що характеризують зовнішні ресурси і активність, підлягають впливу і
вимагають обов'язкового контролю, що визначає їх як об'єкт управління в рамках
мережевого об'єднання і взаємодії його суб'єктів. У мережевому об'єднанні враховуються
резерви підвищення ефективності діяльності кожного учасника шляхом узгодження
бізнес-процесів, оптимізації оборотних активів, синхронізації потоків ресурсів та
інтегрованого управління знаннями.
У статті досліджено організаційно-економічні аспекти зазначених напрямів
управління на основі процесного підходу з урахуванням природи такої організаційної
форми взаємодії бізнес-суб'єктів, як мережеве об'єднання і, зокрема, підприємницька
мережа. Відносини між бізнес-суб'єктами, що виникають у мережевих об'єднаннях, крім
звичайних ринкових трансакцій, що передбачають розподіл, рух і використання
матеріальних і фінансових ресурсів, можуть включати обмін інформацією, знаннями,
організаційним досвідом. Тобто здійснюються формальні і неформальні контакти, що підпорядковуються власним і загальним вигодам. Організація та забезпечення життєздатності відкритого і гнучкого мережевого об'єднання повинно забезпечуватися єдиним центром управління. Цей центр повинен бути зосередженим на економічному розвитку та управлінні альянсами, координації, визначенні стратегічних компетенцій,
фінансових функціях, технологічному вдосконаленні, поліпшенні відносин зі
споживачами, управлінні ресурсними та інформаційними потоками, що зв'язують мережу.
Сетевое объединение является механизмом адаптации предприятий к
изменяющимся рыночным условиям, позволяющим использовать новейшие методы
построения экономических отношений, которые способствуют преодолению
конфликтных ситуаций, информационной неопределенности и управленческой
инертности. В условиях усиления влияния макроэкономических факторов на
деятельность отдельных хозяйствующих субъектов, необходима перестройка стратегии и
системы управления, ориентирующейся не только на внутренние параметры
деятельности, но и на внешние. Параметры, характеризующие внешние ресурсы и
активность, подлежат влиянию и требуют обязательного контроля, что определяет их как
объект управления в рамках сетевого объединения и взаимодействия его субъектов. В
сетевом объединении учитываются резервы повышения эффективности деятельности
каждого участника посредством согласования бизнес-процессов, оптимизации оборотных
активов, синхронизации потоков ресурсов и интегрированного управления знаниями.
В статье исследованы организационно-экономические аспекты указанных
направлений управления на основе процессного подхода с учетом природы такой
организационной формы взаимодействия бизнес-субъектов, как сетевое объединение и, в
частности, предпринимательская сеть. Отношения между бизнес-субъектами,
возникающие в сетевых объединениях кроме обычных рыночных трансакций,
предусматривающие распределение, движение и использование материальных и
финансовых ресурсов, могут включать обмен информацией, знаниями, организационным
опытом. То есть осуществляются формальные и неформальные контакты, подчиненные
собственным и общим выгодам. Организация и обеспечение жизнеспособности открытого
и гибкого сетевого объединения должны обеспечиваться единым центром управления.
Этот центр должен быть сосредоточенным на экономическом развитии и управлении
альянсами, координации, определении стратегических компетенций, финансовых
функциях, технологическом совершенствовании, улучшении отношений с потребителями,
управлении ресурсными и информационными потоками, связывающими сеть.
A business association is a tool of enterprise adaptation to the changing market. It allows
using the latest methods of building economic relations, which guarantee the solution of conflict
situations, overcoming information uncertainty and managerial inertia. Nowadays the influence
of macroeconomic factors on the activities of separate business entities is growing. This situation
demands the reorganization of strategy and management system oriented to both internal and
external operation parameters. The parameters characterizing external resources and activity
should be subject to the influence and require mandatory control. That defines them as a control
object within the framework of the business association and interaction of its subjects. The
business association takes into consideration the reserves of increasing each participant’s
efficiency by means of coordination of business processes, optimization of negotiable assets,
synchronization of resource flows and integrated knowledge management.
The article investigates organizational and economic aspects of the mentioned management directions on the basis of process approach and takes into consideration the nature
of such organizational form of business subjects’ interaction as business association and
employers’ network in particular. The relations between business subjects appearing in business
associations provide distribution, movement and use of material and financial resources and can
include the exchange of information, knowledge and organizational experience besides regular
market transactions. That means realization of formal and informal contracts subordinated to
personal and mutual benefit. Organization and security of viability of an open and flexible
business association should be provided by the united management centre. This centre should be
focused on economic development and alliance management, coordination, determination of
strategic competencies, financial functions, technological enhancement, improvement of
relations with customers, and on management of resource and information flows uniting the
network.
 
Date 2016-04-28T08:43:35Z
2016-04-28T08:43:35Z
2015
 
Type Article
 
Identifier http://eir.pstu.edu/handle/123456789/8499
 
Language uk