Запис Детальніше

Аналіз розвитку роздрібної торгівлі продовольчими товарами

EIR PSTU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Аналіз розвитку роздрібної торгівлі продовольчими товарами
Анализ развития розничной торговли
продовольственными товарами
Analysis of retail development by groceries
 
Creator Зборовська, Ольга Михайлівна
Марков, Б. М.
Зборовская, Ольга Михайловна
Марков, Б. М.
Zborovskaya, О. М.
Markov, В. М.
 
Description Зборовська, О. М. Аналіз розвитку роздрібної торгівлі
продовольчими товарами / О. М. Зборовська, Б. М. Марков // Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності = Theoretical and Practical Aspects of Economics and Intellectual Propertyі : збірник наукових праць : у 2-х вип. / ПДТУ. – Маріуполь, 2015. – Вип. 2, Т. 1. – С. 112–119.
В статті досліджується сучасний стан роздрібної торгівлі продовольчими
товарами. Обсяги товарообороту продовольчими товарами є нестабільними, тому що на
цей показник впливають як зовнішні, так внутрішні фактори. У загальному обсязі
роздрібного товарообороту підприємств 97,5% припадало на товарооборот торгової
мережі. Його обсяг у 2014р. відносно 2013р. у порівнянних цінах зменшився на 9,8% і
становив 427,5 млрд. грн. Розподіл підприємств, які здійснюють торгівлю переважно
продовольчими товарами, є нерівномірним. Так, у Вінницькій, Львівській, Хмельницькій,
Чернігівській областях питома вага підприємств, які торгували переважно продовольчими
товарами перевищувала 60%; найменші показники кількості підприємств, які торгували
переважно продовольчими товарами у таких областях: Дніпропетровська (44,63%);
Житомирська (49,26%); Запорізька (48,86%); Кіровоградська (46,93%); Рівненська
(41,72%); Тернопільська (49,63%). У структурі продажу продовольчих товарів через
торгову мережу підприємств частка продажу товарів, які вироблені на території України,
за 2014р. становила 85,6%, частка вітчизняних непродовольчих товарів склала 39,5%
загального їх продажу (за 2013р. – відповідно 85,9% і 38,6%). Обгрунтовано, що якість
торговельного обслуговування споживачів в сучасних форматах роздрібної торгівлі
продовольчими товарами можна оцінити за допомогою таких напрямів: ефективність
діяльності підприємств роздрібної торгівлі; конкурентоспроможність; імідж підприємства;
матеріально-технічне забезпечення; асортимент товарів; надання додаткових послуг;
персонал.
В статье исследуется современное состояние розничной торговли
продовольственными товарами. Объемы товарооборота продовольственными товарами
нестабильны, так как на этот показатель влияют как внешние, так внутренние факторы. В
общем объеме розничного товарооборота предприятий 97,5% приходится на товарооборот
торговой сети. Его объем в 2014г. относительно 2013 г. в сопоставимых ценах уменьшился
на 9,8% и составил 427, 5 млрд. грн. Распределение предприятий, осуществляющих
торговлю продовольственными товарами, неравномерно. Так, в Винницкой, Львовской,
Хмельницкой, Черниговской областях удельный вес предприятий, которые осуществляли
торговлю преимущественно продовольственными товарами превышала 60%; наименьшие
показатели количества предприятий, которые торговали продовольственными товарами в
таких областях: Днепропетровская (44,63%); Житомирская (49,26%); Запорожская
(48,86%); Кировоградская (46,93%); Ровенская (41,72%); Тернопольская (49,63%). В
структуре продаж продовольственных товаров через торговую сеть предприятий доля
продаж товаров, произведенных на территории Украины, за 2014 г. составила 85,6%, доля
отечественных непродовольственных товаров составила 39,5% от общих их продаж (за
2013г. – соответственно 85,9% и 38,6%). Обосновано, что качество торгового
обслуживания потребителей в современных форматах розничной торговли
продовольственными товарами можно оценить с помощью таких направлений:
эффективность деятельности предприятий розничной торговли; конкурентоспособность;
имидж предприятия; материально-техническое обеспечение; ассортимент товаров;
предоставление дополнительных услуг; персонал.
The article examines the current state of the groceries retail. The volume of trade
turnover of groceries is unstable because both external and internal factors affect at this rate.
There was 97.5% of distribution network turnover in the total retail trade turnover of enterprises.
Its volume in 2014 relative to 2013 at constant prices decreased by 9.8% and amounted to 427.5
billion hryvnia. Distribution of companies that carry trade mainly in groceries is uneven. Thus, in
Vinnitsa, Lviv, Khmelnitsky and Chernihiv regions the proportion of enterprises trading in
groceries is preferably greater than 60%; the smallest number of enterprises indicators trade
primarily groceries in the following areas: Dnipropetrovs’k (44.63%); Zhytomyr (49.26%);
Zaporizhia (48.86%); Kirovograd’s (46.93%); Rivne (41.72%); Ternopil (49.63%). In the
structure of groceries sales through a sales network of enterprises, the share of goods’ sales
produced in Ukraine in 2014 was 85.6%, the share of domestic non-food products made 39.5%
of their sales (in 2013 made respectively 85.9% and 38.6%). It has been proved that the quality
of customers’ service in modern retail formats of groceries can be estimated using the following
directions: efficiency of retailers; competitiveness; the image of the company; logistics;
assortment of goods; additional services; the personnel.
 
Date 2016-05-19T08:27:13Z
2016-05-19T08:27:13Z
2015
 
Type Article
 
Identifier http://eir.pstu.edu/handle/123456789/8629
 
Language uk