Запис Детальніше

Сучасний стан транспортної інфраструктури України

EIR PSTU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Сучасний стан транспортної інфраструктури України
Современное состояние транспортной
инфраструктуры Украины
Modern state of a transport infrastructure of Ukraine
 
Creator Логутова, Тамара Григорівна
Полторацький, Микола Михайлович
Логутова, Тамара Григорьевна
Полторацкий, Николай Михайлович
Logutоva, T. G.
Poltoratskiy, N. M.
 
Description Логутова, Т. Г. Сучасний стан транспортної інфраструктури України / Т. Г. Логутова, М. М. Полторацький // Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності = Theoretical and Practical Aspects of Economics and Intellectual Property : збірник наукових праць : у 2-х вип. / ПДТУ. – Маріуполь, 2015. – Вип. 2, Т. 2. – С. 8–14.
У статті розглянуто понятійний апарат терміну «транспорт», його види та
трактування поняття «єдина транспортна система України» у законодавчих актах та
роботах вчених-економістів. Надано динаміку ємності транспортної галузі у ВВП України
та визначено долю обсягів вантажних перевезень у ВВП у 2010 – 2015 рр. Виявлено
головні чинники падіння обсягів перевезень, до яких відносяться: значне падіння обсягів
промислового виробництва внаслідок кон’юнктури зовнішніх ринків та зниження обсягів
внутрішнього попиту з причини зменшення купівельної спроможності. Визначено
складові елементи транспортного процесу: транспортно-експедиційні (приймання,
паркування, маркування, видача вантажу представнику перевізника, короткочасне його
збереження на проміжних складах, оформлення різного виду платні, передача вантажу з
одного транспорту на інший, видача вантажу) та вантажно-розвантажувальні операції
(навантаження вантажу на транспортні засоби, їх розвантаження, кріплення, замір та
оформлення документів). Проілюстровано структуру вантажних перевезень транспортною
галуззю України у 2015 р. та визначено, що лідерами з перевезень є залізничний (350 млн.
тонн) та автомобільний транспорт (147,3 млн. тонн). Розглянуто структуру вантажних
перевезень залізничним транспортом у 2014 р., в якому найбільшу долю мають
перевезення вугілля та коксу (26%), руди залізної та марганцевої (23%) та будівельні
вантажі (17%). Визначено, що найбільш ефективними є перевезення в прямому змішаному
сполученні (декілька видів транспорту) та наведено авторську транспортну схему
перевезень (на прикладі перевезення готової металургійної продукції ПАТ «Запоріжсталь»
на експорт). Представлено економічні показники діяльності транспортної галузі у 2010 – 2014 рр., що відображають необхідність реформування та оновлення підходів до
управління транспортною галуззю України.
В статье рассмотрен понятийный аппарат термина «транспорт», его виды и
трактовка определения «единая транспортная система Украины» в законодательных актах
и работах ученых-экономистов. Представлена динамика вклада транспортной отрасли в
ВВП Украины, а также определена доля объемов грузовых перевозок в ВВП в 2010 – 2015
гг. Определены главные факторы падения объемов перевозок, к которым относятся:
существенное падение объемов промышленного производства вследствие конъюнктуры
внешних рынков и снижение объемов внутреннего потребления по причине снижения
покупательной способности. Определены составляющие элементы транспортного
процесса: транспортно-экспедиционные (приемка, парковка, маркировка, выдача груза
представителю перевозчика, краткосрочное его хранение на промежуточных складах,
оформление разных видов платежей, передача груза с одного вида транспорта на другой,
выдача груза) и погрузочно-разгрузочные операции (погрузка груза на транспортные
средства, их разгрузка, крепление, замер и оформление документов). Проиллюстрирована
структура грузовых перевозок транспортной отраслью Украины в 2015 г. и определено,
что лидерами по перевозкам являются железнодорожный (350 млн. тонн) и
автомобильный транспорт (147,3 млн. тонн). Рассмотрена структура грузовых перевозок
железнодорожным транспортом в 2014 г., в котором наибольший объем приходится на
уголь и кокс (26%), руды железные и марганцевые (23%) и строительные грузы (17%).
Определено, что наиболее эффективным является осуществление перевозок в смешанном
сообщении (несколько видов транспорта), а также приведено авторскую транспортную
схему перевозок (на примере перевозок готовой металлургической продукции ПАО
«Запорожсталь» на экспорт). Представлены экономические показатели деятельности
транспортной отрасли в 2010 – 2014 гг., которые отображают необходимость
реформирования и обновления подходов к управлению транспортной отраслью Украины.
In the article the concept vehicle of term is considered "transport", his kinds and
interpretation of determination a "single transport system of Ukraine" in legislative acts and
works of scientists-economists. The dynamics of deposit of a transport industry is presented in
GDP of Ukraine, and also the stake of volumes of freight transportations is certain in GDP in
2010 - 2015. The main factors of falling of volumes of transportations to that behave are certain:
substantial falling of industrial production volumes because of the state of affairs of foreign
markets and decline of volumes of internal consumption by reason of decline of purchasing
power. The making elements of a transport process are certain: transport-expeditionary
(reception, parking, marking, delivery of load to the representative of ferryman, his short-term
storage on intermediate storages, registration of different types of payments, transmission of load
from one type of transport to other, delivery of load) and loading and unloading operations
(loading of load on transport vehicles, their unloading, fastening, measuring and registration. The
structure of freight transportations is illustrated in 2015 it is certain a transport industry of
Ukraine, that leaders on transportations it is been railway (350 million tons) and motor-car transport (147,3 million tons). The structure of freight transportations is considered by a railway
transport in 2014, in that a most volume is on coal and coke (26%), and manganese iron-stones
(23%) and building loads (17%). It is certain that most effective is realization of transportations
in the mixed report (a few types of transport), and also an authorial transport chart over of
transportations (on the example of transportations of the prepared metallurgical products of
«Zaporizhstal» Steel Works on an export) is brought. The economic indicators of activity of a
transport industry are presented in 2010 - 2014, that represent the necessity of reformation and
updating of going near a management by a transport industry of Ukraine.
 
Date 2016-05-25T11:56:48Z
2016-05-25T11:56:48Z
2015
 
Type Article
 
Identifier http://eir.pstu.edu/handle/123456789/8699
 
Language uk