Державно-приватне партнерство в управлінні нерухомістю
EIR PSTU
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Державно-приватне партнерство в управлінні нерухомістю
Государственно-частное партнерство в управлении недвижимостью State-private partnership in management of the real estate |
|
Creator |
Горошкова, Л. А.
Волков, В. П. Горошкова, Л. А. Волков, В. П. Goroshkova, L. А. Volkov, V. P. |
|
Description |
Горошкова, Л. А. Державно-приватне партнерство в управлінні нерухомістю / Л. А. Горошкова, В. П. Волков // Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власност і = Theoretical and Practical Aspects of Economics and Intellectual Property : збірник наукових праць : у 2-х вип. / ПДТУ. – Маріуполь, 2015. – Вип. 2, Т. 2. – С. 15–21. На основі аналізу досвіду використання державно-приватного партнерства в житлово-комунальному господарстві, доведена доцільність його впровадження в управління ЖКГ в Україні. Показано, що одним з напрямів реалізації державноприватного партнерства є управління багатоквартирними будинками та забезпечення їх мешканців якісними житлово-комунальними послугами. Основними формами такого управління є: приватизація; договір на виконання робіт; контракти на управління підприємством (довірче управління); оренда; концесія. В роботі проведено порівняльний аналіз основних моделей функціонування ЖКГ і сфери водопостачання, зокрема: англійської, американської, французької та німецької. Доведено, що більш привабливою для України є німецька модель. Вона передбачає створення у сфері ЖКГ підприємства акціонерної форми власності, але за умови, що контрольний пакет акцій буде належати муніципалітету. Але з урахуванням недостатньої розвиненості вітчизняного фондового ринку та інвестиційної привабливості ЖКГ, запропоновано одночасно використати французький досвід ефективного управління та концесії. Доведено доцільність використання договорів концесії в процесі узгодження інтересів держави, приватного бізнесу та споживачів ЖК послуг. Показано, що ефективність саме цієї форми взаємовідносин суттєво залежить від державних органів, які здійснюють регулювання тарифів на послуги, рівня забезпечення гарантій виконання умов договору в разі змін політичної ситуації у країні та ін. На основе анализа опыта использования государственно-частного партнерства в жилищно-коммунальном хозяйстве, доказана целесообразность его внедрения в управление ЖКГ в Украине. Показано, что одним из направлений реализации государственно-частного партнерства является управление многоквартирными домами и обеспечение их жителей качественными жилищно-коммунальными услугами. Основными формами такого управления есть: приватизация; договор на выполнение работ; контракты на управление предприятием (доверительное управление); аренда; концессия. В работе проведен сравнительный анализ основных моделей функционирования ЖКГ, в частности: английской, американской, французской и немецкой. Доказано, что более привлекательной для Украины является немецкая модель. Она предусматривает создание в ЖКХ предприятия акционерной формы собственности, но при условии, что контрольный пакет акций будет принадлежать муниципалитету. Однако, с учетом недостаточного уровня развития отечественного фондового рынка и инвестиционной привлекательности ЖКГ, предложено одновременно использовать французский опыт эффективного управления и концессии. Доказана целесообразность использования договоров концессии в процессе согласования интересов государства, частного бизнеса и потребителей ЖК услуг. Показано, что эффективность именно этой формы взаимоотношений существенно зависит от государственных органов, которые осуществляют регулирование тарифов на услуги, уровня обеспечения гарантий выполнения условий договора в случае изменений политической ситуации в стране и др. On the basis of the analysis of experience use of state-private partnership in a housing and municipal services proved expediency of his introduction at management housing and municipal services in Ukraine. Is shown, that one of directions of realization of state-private partnership is management of multiroom houses and maintenance of their inhabitants by qualitative housing and municipal services. By the basic forms of such management is: a privatization; the contract on performance of works; the contracts on operation of business (confidential management); rent; concession. In work the comparative analysis of the basic models of functioning housing and municipal services, in particular is carried out: English, American, French and German. Is proved, that more attractive for Ukraine is German model. It provides creation in housing and municipal services of the enterprise of a joint-stock pattern of ownership, but under condition of, which the control package of the actions(shares) will be belongs to municipality. But in view of a unsufficient level of development of the domestic share market and investment appeal housing and municipal services, it is offered simultaneously to use the French experience of effective management and concession. The expediency of use of the contracts concession is proved during the coordination of interests of the state, private business and consumers housing and municipal services. Is shown, that the efficiency of this form of mutual relation essentially depends on state bodies, which carry out regulation of the tariffs on services, level of maintenance of guarantees performance of conditions of the contract in case of changes of a political situation in the country etc. |
|
Date |
2016-05-27T10:44:11Z
2016-05-27T10:44:11Z 2015 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
http://eir.pstu.edu/handle/123456789/8721
|
|
Language |
uk
|
|