Запис Детальніше

Напрямки удосконалення системи нефінансової підтримки малих та середніх підприємств-експортерів

EIR PSTU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Напрямки удосконалення системи нефінансової підтримки малих та середніх підприємств-експортерів
Направления усовершенствования системы нефинансовой поддержки малых и средних предприятий-экспортеров
Directions of improvement of the system for non-financial support of small and medium-sizes export companies
 
Creator Кам’янецька, О. В.
Каменецкая, О. В.
Kamianetska, O. V.
 
Description Кам’янецька, О. В. Напрямки удосконалення системи нефінансової підтримки малих та середніх підприємств-експортерів / О. В. Кам’янецька // Вісник Приазовського державного технічного університету : зб. наукових праць / ПДТУ. – Маріуполь, 2016. – Вип. 31, Т. 1. – С. 85–91. – (Серія : Економічні науки).
В статті зазначено, що важливим напрямком експортного розвитку в України має стати розвиток нефінансових заходів та інструментів підтримки українських експортерів. До тепер потенціал їх застосування не використаний, обмежений та не скоординований. Зазначено, що важливим концептуальним підходом вдосконалення системи механізмів підтримки українського експорту є підхід на
мікрорівні. Як правило, більшість сформульованих програм розглядають процес експортного розвитку на макрорівні і не враховують особливості цього процесу на мікрорівні (на рівні фірм). Визначено, що основними складовими стимулювання експорту для малих та середніх підприємств в Україні є: формування ефективної системи інформаційної підтримки на усіх стадіях здійснення зовнішньоторговельної операції, розвиток регіональної інфраструктури, розвиток експортної конкуренції через сприяння розвитку торгівлі, торгова (економічна) дипломатія (визначає умови доступу на внутрішній ринок іноземних товарів і послуг, а також забезпечує доступ власних товарів і послуг на зовнішні ринки), ефективна діяльність торгових представництв в іноземних державах, діяльність Торгово-промислових палат тощо. Як висновок, в Україні відсутня єдина система підтримки експортних бізнес-операцій малого та середнього бізнесу. Вирішення цього питання потребує дотримання визначеної стратегії та пріоритетів розвитку країни, формування дієвих та комплексних механізмів із підтримки малих та середніх підприємств-експортерів в Україні,
діяльність яких матиме системний та узгоджений характер.
В статье определено, что важным направлением экспортного развития в Украине должно стать
развитие нефинансовых мер и инструментов поддержки украинских экспортеров. На сегодняшний день их потенциал их применения не использован, ограничен и не скоординирован. Отмечено, что важным концептуальным подходом усовершенствования системы механизмов поддержки украинского экспорта, является подход на микроуровне. Как правило, большинство сформулированных программ рассматривают процесс экспортного развития на макроуровне и не учитывают особенности этого процесса на микроуровне (уровне фирмы). Определено, что основными составляющими стимулирования экспорта для
малых и средних предприятий в Украине являются: формирование эффективной системы информационной поддержки на всех стадиях осуществления внешнеторговой операции, развитие, региональной инфраструктуры, развитие экспортной конкуренции с помощью развития торговли, торговая (экономическая) дипломатия (определяет условия доступа на внутренний рынок иностранных товаров и услуг, а также обеспечивает доступ отечественных товаров и услуг на внешние рынки), эффективная деятельность торговых представительств в иностранных государствах, деятельность Торгово-промышленных палат и т. д. Как вывод, в Украине отсутствует единая система поддержки экспортных бизнес-операций малого и среднего бизнеса. Решение этого вопроса требует придерживания определенной стратегии и
приоритетов развития страны, формирования дееспособных и комплексных механизмов по поддержке малых и средних предприятий-экспортеров в Украине, деятельность которых будет иметь системный и согласованный характер.
The article states that the development of non-financial measures and instruments for the support of the
export companies of Ukraine should become an important direction of the export business development in Ukraine.
The potential of their application has not been used so far, and the application itself is limited and
unsynchronized.Furthermore, it is stated that the consideration of the issue at the microlevel is an important
conceptual approach to the improvement of the system of various techniques aimed at the Ukrainian export business
development. As a rule, most drawn up programs consider the export business development process at the
macrolevel. Thus, they do not take into account any peculiarities of the said process at the microlevel (i.e. at the
companies' level).The article defines the following principal components for encouraging export among small and
medium-sized companies in Ukraine: formation of the efficient informational support system operating at all stages
of international trade transactions; regional infrastructure development; promotion of export competition by means
of encouraging trade development; commercial (economic) diplomacy (setting up conditions of access of foreign
goods and services to the domestic market, and providing access of the national goods and services to foreign
markets); efficient operation of sales offices in foreign countries; efficient operation of chambers of commerce and
industry etc.To sum up, in Ukraine there is no unified system for small and medium-sized companies' export
transactions support. Resolving this issue requires compliance with the established strategy and country
development priorities, formation of efficient and comprehensive techniques aimed at the support of small and
medium-sized export companies in Ukraine and involving consistency and synchrony.
 
Date 2017-01-27T07:25:03Z
2017-01-27T07:25:03Z
2016
 
Type Article
 
Identifier http://eir.pstu.edu/handle/123456789/12335
 
Language uk