Типологія конкурентної взаємодії та співпраці промислових підприємств
EIR PSTU
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Типологія конкурентної взаємодії та співпраці промислових підприємств
Типология конкурентного взаимодействия и сотрудничества промышленных предприятий The typology of competitive interaction and collaboration of industrial enterprises |
|
Creator |
Меліхов, Андрій Анатолійович
Мелихов, Андрей Анатольевич Melikhov, А. А. |
|
Description |
Меліхов, А. А. Типологія конкурентної взаємодії та співпраці промислових підприємств / А. А. Меліхов // Вісник Приазовського державного технічного університету : зб. наукових праць / ПДТУ. – Маріуполь, 2016. – Вип. 31, Т. 1. – С. 153–159. – (Серія : Економічні науки).
Обгрунтовано актуальність дослідження процесів взаємодії агентів ринкового середовища. Зокрема, розглянуто необхідність співпраці не лише з партнерами, але й з конкурентами, оскільки в сучасних умовах глобалізації та гіперконкуренції одночасно створювати інновації і конкурувати практично неможливо. Розглянуто еволюцію поглядів економістів на доцільність співпраці між конкурентами, зокрема, у рамках нового напряму маркетингу – маркетингу відносин. Визначено сутність типів і форм взаємодії агентів ринкового середовища, для чого застосовано процесний підхід. Підтверджена доцільність використання декількох типів взаємодії, серед яких найбільш значущими є партнерство, конкуренція і співконкуренция. Визначено суть поняття «конкурентна взаємодія», як безперервного системного соціально- економічного процесу взаємного впливу економічних суб'єктів один на одного у рамках конкурентного середовища з метою досягнення певних результатів (ефектів), передбачених конкурентною стратегією цих суб'єктів. Конкурентна взаємодія може мати позитивні або негативні наслідки для економічних суб'єктів, що призводить, відповідно, до їх взаємного розвитку або до погіршення економічного стану в конкурентній боротьбі. Виділено основні проблеми, що перешкоджають ефективній конкурентній взаємодії українських промислових підприємств, які класифіковані за джерелом походження на зовнішні, пов'язані з розвитком ринку і ринковою турбулентністю, і внутрішні, які обумовлені неефективністю управління, недосконалістю структури та відсутністю ринкового досвіду. Обоснована актуальность исследования процессов взаимодействия агентов рыночной среды. В частности, рассмотрена необходимость сотрудничества не только с партнерами, но и с конкурентами, поскольку в современных условиях глобализации и гиперконкуренции одновременно создавать инновации и конкурировать практически невозможно. Рассмотрена эволюция взглядов экономистов на целесообразность сотрудничества между конкурентами, в частности, в рамках нового направления маркетинга – маркетинга отношений. Определена сущность типов и форм взаимодействия агентов рыночной среды, для чего применен процессный подход. Подтверждена целесообразность использования нескольких типов взаимодействия, среди которых наиболее значимыми являются партнерство, конкуренция и со-конкуренция. Определена сущность понятия «конкурентное взаимодействие», как непрерывного системного социально-экономического процесса взаимного влияния экономических субъектов друг на друга в рамках конкурентной среды с целью достижения определенных результатов (эффектов), предусмотренных конкурентной стратегией этих субъектов. Конкурентное взаимодействие может иметь положительные или отрицательные последствия для экономических субъектов, что приводит, соответственно, к их взаимному развитию или к ухудшению экономического положения в конкурентной борьбе. Выделены основные проблемы, препятствующие эффективному конкурентному взаимодействию украинских промышленных предприятий, которые классифицированы по источнику происхождения на внешние, связанные с развитием рынка и рыночной турбулентностью, и внутренние, которые обусловлены неэффективностью управления, несовершенством структуры и отсутствием рыночного опыта. Actuality of research of interaction processes of market environment’s agents is reasonable. In particular, the necessity of collaboration not only with partners but also with competitors is considered, as in the modern terms of globalization and hypercompetition simultaneously to create innovations and competing is practically impossible. The evolution of economists’ opinions of expediency of collaboration between competitors is considered, in particular, within the framework of new direction of marketing – marketing of relations. Essence of types and forms of interaction of market environment’s agents is certain, processing approach is for what applied. Expediency of using of several interaction types is confirmed, among which most meaningful are partnership, competition and coopetition. Essence of concept "competitive interaction" is certain, as a continuous systematic socio-economic process of economic subjects’ interaction on each other within the framework of competitive environment with the purpose of achieving certain results (effects), which foreseen by competitive strategy of these subjects. Competitive interaction may give positive or negative consequences for economic subjects, that leads, accordingly, to their mutual development or to worsening of economic position in competitive activity. Basic problems, impeding to effective competitive interaction of the Ukrainian industrial enterprises, which are classified by the source of origin on external, which are related to market development and market turbulence, and internal, which are conditioned by management uneffectiveness, imperfection of structure and absence of market experience, are distinguished. |
|
Date |
2017-01-27T11:45:49Z
2017-01-27T11:45:49Z 2016 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
http://eir.pstu.edu/handle/123456789/12373
|
|
Language |
uk
|
|