Запис Детальніше

Територіальний аспект формування транспортного комплексу

EIR PSTU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Територіальний аспект формування транспортного комплексу
Территориальный аспект формирования транспортного комплекса
Development of transport system by territories
 
Creator Потапова, Наталія Миколаївна
Потапова, Наталья Николаевна
Potapova, N. N.
 
Description Потапова, Н. М. Територіальний аспект формування транспортного комплексу / Н. М. Потапова // Вісник Приазовського державного технічного університету : зб. наукових праць / ПДТУ. – Маріуполь, 2016. – Вип. 31, Т. 1. – С. 189–194. – (Серія : Економічні науки).
Однією з найважливіших ознак технологічного прогресу і цивілізованості держави є рівень
розвитку транспортної системи. Ефективне функціонування транспорту є необхідною умовою
стабілізації, структурних перетворень економіки, розвитку зовнішньоекономічних сфер діяльності,
підвищення життєвого рівня населення, забезпечення національної безпеки країни. У розвитку регіонів
транспорт виконує важливу економічну, соціально-політичну, культурну та оборонну функції.
Транспортний комплекс являє собою територіальне поєднання шляхів сполучення, технічних засобів
транспорту і відповідних служб перевезень. Він стає необхідною умовою територіальної спеціалізації і
розвитку господарського комплексу регіону. Транспортний фактор має ключове значення при розміщенні
продуктивних сил. Транспортний комплекс регіону має чітко виражену територіальну специфіку, внаслідок
чого кожен регіон характеризується власним транспортним потенціалом. Під транспортним потенціалом
регіону слід розуміти індивідуальний комплекс економічних, організаційних і соціальних факторів, що
визначають здатність регіону забезпечувати експортні та імпортні потреби його господарського
комплексу. Транспортний потенціал виступає фактором економічної безпеки і стійкості розвитку
регіону. Формування транспортної мережі, її видова структура, щільність шляхів сполучення, проходження
основних магістралей визначаються галузевою структурою господарського комплексу, його виробничою
спеціалізацією, територіальною організацією, щільністю населених пунктів, особливостями історичного
розвитку, природними умовами, а також економіко-географічним положенням території країни або її
регіонів. Основними типами конфігурації транспортної мережі є: радіальна, ортогональна,
деревоподібна. Формами територіальної організації транспорту є залізничні станції, вузли, автостанції,
морські та річкові порти, пристані, аеродроми. Взаємодія різних видів транспорту на регіональному рівні
здійснюється в транспортних вузлах змішаного типу. Найбільш характерні змішані перевезення вантажів
залізничним і автомобільним транспортом. Перспективи подальшого розвитку транспортного комплексу
пов'язані з реформуванням інших галузей. Даний фактор є суттєвою особливістю формування
транспортного потенціалу регіону. Завантаженість вантажний транспортної системи безпосередньо
визначається обсягами виробництва продукції промисловості, сільського господарства, будівництва та
торгівлі. Обсяги пасажирських перевезень значною мірою визначаються міграційними, туристичними та курортно-рекреаційними потоками, які, в свою чергу, залежать від найважливіших соціальних показників –
рівня і якості життя населення, а також від рівня і динаміки розвитку галузей соціальної інфраструктури.
Одним из важнейших признаков технологического прогресса и цивилизованности государства
является уровень развития транспортной системы. Эффективное функционирование транспорта
является необходимым условием стабилизации, структурных преобразований экономики, развития
внешнеэкономических сфер деятельности, повышения жизненного уровня населения, обеспечения
национальной безопасности страны. В развитии регионов транспорт выполняет важную экономическую,
социально-политическую, культурную и оборонную функции. Транспортный комплекс представляет собой
территориальное сочетание путей сообщения, технических средств транспорта и соответствующих
служб перевозок. Он становится необходимым условием территориальной специализации и развития
хозяйственного комплекса региона. Транспортный фактор имеет ключевое значение при размещении
производительных сил. Транспортный комплекс региона имеет четко выраженную территориальную
специфику, вследствие чего каждый регион характеризуется собственным транспортным потенциалом.
Под транспортным потенциалом региона следует понимать индивидуальный комплекс экономических,
организационных и социальных факторов, определяющих способность региона обеспечивать экспортные и
импортные потребности его хозяйственного комплекса. Транспортный потенциал выступает фактором
экономической безопасности и устойчивости развития региона. Формирование транспортной сети, ее
видовая структура, плотность путей сообщения, прохождение основных магистралей определяются
отраслевой структурой хозяйственного комплекса, его производственной специализацией,
территориальной организацией, плотностью населенных пунктов, особенностями исторического
развития, природными условиями, а также экономико-географическим положением территории страны
или ее регионов. Основными типами конфигурации транспортной сети являются: радиальная,
ортогональная, древовидная. Формами территориальной организации транспорта являются
железнодорожные станции, узлы, автостанции, морские и речные порты, пристани, аэродромы.
Взаимодействие различных видов транспорта на региональном уровне осуществляется в транспортных
узлах смешанного типа. Наиболее характерны смешанные перевозки грузов железнодорожным и
автомобильным транспортом. Перспективы дальнейшего развития транспортного комплекса связаны с
реформированием других отраслей. Данный фактор является существенной особенностью формирования
транспортного потенциала региона. Загруженность грузовой транспортной системы непосредственно
определяется объемами производства продукции промышленности, сельского хозяйства, строительства и
торговли. Объемы пассажирских перевозок в значительной степени определяются миграционными,
туристическими и курортно-рекреационными потоками, которые, в свою очередь, зависят от важнейших
социальных показателей – уровня и качества жизни населения, а также от уровня и динамики развития
отраслей социальной инфраструктуры.
Оne of the most important features of technological progress and civilization level of the state is the
transport system advancements. The effective functioning of transport is a prerequisite for stabilization, structural
changes in the economics, development of external economic activity, improving the living standards of the
population, and providing national security of the country. Transport has an important economic, socio-political,
cultural, and defense function in the development of the regions.Transport system is a spatial combination of lines of
communication, transport facilities and the related transport services. It determines territorial specialization and
the development of economic complex of the region. The transport factor is of key importance in the distribution of
productive forces. The transport system of the region has a distinct territorial specificity. Hence, each region is
understood as an individual set of economic, organizational and social factors that determine the ability of the
region to provide export and import needs of its economic system. Transport potential is a factor of economic
security and sustainable development of the region. Formation of the transport network, its specific structure, the
density of the lines of communication, transport capacity of the main highways are determined by sectoral structure
of economic system, its product range, territorial organization, density of population, features of historic
development, natural conditions, as well as by economic and geographical location of the country and its
regions. The main types of transport network configuration are: radial, orthogonal, tree-structured network. The
components of transport system include railway stations and junctions, bus stations, sea and river ports, wharves,
airports. The interaction of various modes of transport at the regional level is carried out in the transport junctions
of mixed types, multimodal transportation of goods by rail and road being most common.
 
Date 2017-01-30T08:11:50Z
2017-01-30T08:11:50Z
2016
 
Type Article
 
Identifier http://eir.pstu.edu/handle/123456789/12379
 
Language uk