Методологічні підходи до визначення тенденцій домінуючого конкурентного позиціонування на галузевих ринках
EIR PSTU
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Методологічні підходи до визначення тенденцій домінуючого конкурентного позиціонування на галузевих ринках
Методологические подходы к определению тенденций доминирующего конкурентного позиционирования на отраслевых рынках The methodological approaches to definition of the tendencies of dominant competitive positioning in the branch markets |
|
Creator |
Горошкова, Лідія Анатоліївна
Волков, Володимир Петрович Касінок, Майя Анатоліївна Кіорпе, Анна Вікторовна Горошкова, Лидия Анатольевна Волков, Владимир Петрович Касянок, Майя Анатольевна Киорпе, Анна Викторовна Goroshkova, L. Volkov, V. Kasyanjk, M. Kiorpe, A. |
|
Description |
Методологічні підходи до визначення тенденцій домінуючого конкурентного позиціонування на галузевих ринках / Горошкова Л. А. [и др.] // Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності = Theoretical and Practical Aspects of Economics and Intellectual Property: збірник наукових праць : у 2-х вип. / ПДТУ. – Маріуполь, 2016. – Вип. 1, Т. 1. – С. 8–17.
У статті проведений аналіз основних показників рівня монополізації галузевих ринків. Доведено, що основною метою антимонопольного регулювання є забезпечення умов для ефективного функціонування ринкової системи. Дія ринкової конкуренції, вільного ринку породжує монополію, що змінює умови конкурентної боротьби і створює загрозу безпеці економічної системи. Показано, що в практиці антимонопольного регулювання застосовується близько двадцяти основних показників наявності монопольного становища у підприємства. Проведений аналіз показав, що кожний з них має свої переваги і недоліки. Можливість застосування індексів Харфіндела-Хіршмана для управління конкурентною ситуацію на ринку продемонстровано на прикладі ринку житлово-комунальних послуг. Доведена важливість визначення розмірів ОСББ та можливості створення достатнього рівня їх організації, що забезпечить можливість узгоджених дій протистояння природній монополії – ЖКГ. Для визначення мінімальної кількості ОСББ, що дозволить вважати ринок споживачів житлово-комунальних послуг – монопсонією використано індекс Харфінделя-Хіршмана. Встановлено, що частка організованих ОСББ повинна складати не менше 35% від їх загальної кількості. В статье проведен анализ основных показателей уровня монополизации отраслевых рынков. Показано, что основной целью антимонопольного регулирования есть обеспечение условий для эффективного функционирования рыночной системы. Действие рыночной конкуренции, свободного рынка порождает монополию, которая изменяет условия конкурентной борьбы и создает угрозу безопасности экономической системы. Показано, что в практике антимонопольного регулирования применяется около двадцати основных показателей наличия монопольного положения у предприятия. Проведенный анализ показал, что каждого из них имеет свои преимущества и недостатки. Возможность применения индексов Харфинделя-Хиршмана для управления конкурентной ситуацией на рынке продемонстрирована на примере рынка жилищно-коммунальных услуг. Доказана важность определения размеров ОСББ и возможности создания достаточного уровня их организации, которая обеспечит возможность согласованных действий противостояния естественной монополии – ЖКГ. Для определения минимального количества ОСББ, которое позволит считать рынок потребителей жилищно-коммунальных услуг – монопсонией использован индекс Харфинделя-Хиршмана. Установлено, что доля организованных ОСББ должна составлять не меньшее 35% от их общего количества. In article the analysis of the basic parameters of a monopolization level of the branch markets is carried out. Is shown, that the basic purpose of antiexclusive regulation is maintenance of conditions for effective functioning of market system. The action of a market competition, free market derivates monopoly, which changes conditions of competitive struggle and creates threat to safety of economic system. Is shown, that in practice of antiexclusive regulation is applied about twenty basic parameters of presence of an exclusive situation at the enterprise. The carried out analysis has shown, that of each of them has the advantages and lacks. Opportunity of application of indexes Harfindel – Hirshman for management a competitive situation in the market is shown on an example of the market of housing and municipal services. The proved importance of definition of the sizes condominium (association of the co-owners of multiroom houses) and opportunity of creation of a sufficient level of their organization, which will ensure an opportunity of the coordinated actions in relation to natural monopoly - housing and municipal services. For definition of a minimum quantity condominium, which will allow to consider the market of the consumers of housing and municipal services – monopsony the index Harfindel – Hirshman is used. Is established, that the share organized condominium should make not smaller 35 % from their total. |
|
Date |
2017-02-03T13:32:38Z
2017-02-03T13:32:38Z 2016 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
http://eir.pstu.edu/handle/123456789/12483
|
|
Language |
uk
|
|