Запис Детальніше

Опыт использования компьютерной обучающей системы в Азовском морском институте

EIR PSTU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Опыт использования компьютерной обучающей системы в Азовском морском институте
Опит використання комп'ютерної навчальної системи в Азовському морському інституті
Experience gained in using a computer-aided eaching system in Azov maritime institute
 
Creator Зиновченко, А. Н.
Гаркуша, Галина Геннадьевна
Зиновченко, А. Н.
Гаркуша, Галина Геннадіївна
Zynovchenko, O. M.
Garkusha, G. G.
 
Description Зиновченко, А. Н. Опыт использования компьютерной обучающей системы в Азовском морском институте / А. Н. Зиновченко, Г. Г. Гаркуша // Вісник Приазовського державного технічного університету : зб. наукових праць / ПДТУ. – Маріуполь, 2016. – Вип. 33. – С. 147–152. – (Серія : Технічні науки).
Приведен краткий анализ известных способов и методов обучения с помощью компьютера. Рассмотрен метод обучения в виртуальной среде компьютерной обучающей системы. Система включает виртуальную интерактивную интеллектуальную лекцию, виртуальные лабораторные работы, компьютерное приложение контроля усвоения новых знаний и программное обеспечение преподавателя. Даны результаты тестирования обучающей системы, показана высокая эффективность её использования и возможность максимальной автоматизации процесса обучения.
Проведено скорочений аналіз відомих способів та методів навчання за допомогою комп'ютера. Розглянуто метод навчання в віртуальному середовищі комп'ютерної навчальної системи. Система включає віртуальну інтерактивну інтелектуальну лекцію, віртуальні лабораторні роботи, комп'ютерний додаток контролю засвоєння нових знань і програмне забезпечення викладача. Дані результати тестування навчальної системи, показана висока ефективність її використання і можливість максимальної автоматизації процесу навчання.
Brief analysis of the known teaching methods through the use of computer has been given. Computer-aided teaching system includes an interactive lecture, laboratory works, an application for online testing and evaluation of the new knowledge assimilation and the software used by the teacher. The virtual lecture presents information as sound tracked dynamic pictures accompanied by permanent practical work that fixes the acquired knowledge in the student’s mind. Each teaching step in the virtual lecture is followed with practical work evaluated by the computer. Virtual labs make it possible to consolidate the new knowledge by practice. They provide for the individual activity of the student, monitor his progress and automatically evaluate his knowledge. These applications are installed in the student's computer. The computer applications of the teacher include a generator of the tests for testing and evaluation of the new knowledge, a typical problems base, personal information files generator for each student and a computer application forming the final mark of the student. The results of the testing of this teaching system show that it is efficient, making it possible to organize a flexible schedule of the educational process,cutting down the working hours of the teacher.
 
Date 2017-03-24T08:55:17Z
2017-03-24T08:55:17Z
2016
 
Type Article
 
Identifier http://eir.pstu.edu/handle/123456789/12862
 
Language ru