Функціональна модель системи просування affiliate program в партнерських мережах
EIR PSTU
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Функціональна модель системи просування affiliate program в партнерських мережах
Функциональная модель системы продвижения affiliate program в партнерских сетях Functional model of the system promotion affiliate program in partner networks |
|
Creator |
Міроненко, Дмитро Сергійович
Мироненко, Дмитрий Сергеевич Mironenko, D. S. |
|
Description |
Міроненко, Д. С. Функціональна модель системи просування affiliate program в партнерських мережах / Д. С. Міроненко // Вісник Приазовського державного технічного університету : зб. наукових праць / ПДТУ. – Маріуполь, 2017. – Вип. 34. – С. 176–182. – (Серія : Технічні науки).
Проведено структурний аналіз бізнес процесів просування партнерських програм в рекламних мережах. Наведені основні та додаткові характеристики партнерської програми, які слід враховувати для ефективного її просування. Введені критерії оцінки ефективності партнерської програми та рекламної кампанії в цілому. Проведен структурный анализ бизнес процессов продвижения партнерских программ в рекламных сетях. Приведены основные и дополнительные характеристики партнерской программы, которые следует учитывать для эффективного ее продвижения. Введены критерии оценки эффективности партнерской программы и рекламной кампании в целом. Structural analysis of business processes in promoting affiliate programs in the advertisement network has been done. Processes are considered according to the IDEF0 methodology. The viewpoints of advertisers, webmasters and marketers greatly experienced in affiliate marketing have been taken into account. A virtual company and the business process in it (affiliate program publication and selection, comparative analysis of the affiliate program, advertisement program start, summing up and effectiveness analysis of the affiliate program)is the subject of the research. The basic and additional characteristics of the affiliate program must be considered for its effective promotion. The basic characteristics are: description, the main goal, advertiser’s commission for successful operations, test period duration, type of traffic, advertisement materials, targeting. The additional characteristics are: rated online resource, which provides goods or services as compared to the analogues, ranking by country, ranking by category, time spent on making up the internet website, number of the online resource pages, the percentage of visitors who leave the website directly at the entrance page or look through not more than one site, the visitors country of residence, the source of the traffic used by the visitors, the keywords, from which the social networking resources visitors come, interests of the visitors, Internet resources analogues, relating to Internet resource Mobile Apps. The criteria of evaluation the effectiveness of affiliate programs and advertising in general have been introduced: effective number of visitors (visitor becomes effective after the goal, an action), target number of the visitors, costs of advertising, conversion, profit and return on investment. |
|
Date |
2017-06-21T11:10:59Z
2017-06-21T11:10:59Z 2017 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
http://eir.pstu.edu/handle/123456789/13817
|
|
Language |
uk
|
|