Анализ эксплуатационных показателей работы локомотивного парка при транспортном обслуживании прокатных цехов металлургических предприятий
EIR PSTU
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Анализ эксплуатационных показателей работы локомотивного парка при транспортном обслуживании прокатных цехов металлургических предприятий
Аналіз експлуатаційних показників роботи локомотивного парку при транспортному обслуговуванні прокатних цехів металургійних підприємств Performance analysis of locomotive park of the transport service of rolling mills metallurgical enterprises |
|
Creator |
Маслак, Анна Викторовна
Красулин, Александр Станиславович Маслак, Ганна Вікторівна Красулін, Олександр Станіславович Maslak, G. V. Krasulin, O. S. |
|
Description |
Маслак, А. В. Анализ эксплуатационных показателей работы локомотивного парка при транспортном обслуживании прокатных цехов металлургических предприятий / А. В. Маслак, А. С. Красулин // Вісник Приазовського державного технічного університету : зб. наукових праць / ПДТУ. – Маріуполь, 2017. – Вип. 34. – С. 201–209. – (Серія : Технічні науки).
В статье произведена оценка эксплуатационных показателей работы локомотивов по времени, мощности и сцепному весу при обслуживании транспортногрузового комплекса прокатного цеха металлургического предприятия. У статті зроблена оцінка експлуатаційних показників роботи локомотивів щодо часу, потужності та зчіпної вазі при обслуговуванні транспортно-вантажного комплексу прокатного цеху металургійного підприємства. In terms of market economy it is highly important to implement new transport and energy-saving technologies into industrial enterprises and industrial objects’ workflow. And the main point here is employment of traction means which secure considerable economy in transport costs and, first and foremost, energy consumption. The issue of transport service of the rolling shop at a metallurgical enterprise is of high importance from the point of view of railway traction means utilization effectiveness, i.e. locomotives utilization within the process of shunting (which is carried out at railway tracks serving loading and unloading sites of the rolling shop). The article assesses operational indicators of locomotives’ performance by the time, power and adhesion weight within serving transport-and-handling complex of rolling shop at metallurgical enterprise. With this purpose transport technology of transportand handling complex of rolling shop is taken into consideration. In order to make theperformance assessment of the locomotive fleet operation, algorithm of research has been developed. In accordance with this algorithm, operational parameters for TGM-4 locomotives exploitation have been defined (the data is provided for locomotive operation during a shift).Adhesion weight and locomotive power calculations have been made for work and after-hours runs. The analysis shows the level of inefficiency of locomotives use. One of the main ways of saving these costs is substitution of high-powered locomotives with energy-saving traction means. This issue can be solved at the expense of traction means based on wheeled tractors or self-propelled chassis which can be used either on a road or on a railway track. In accordance with operational conditions, qualification of tractive effort and other parameters, the effectiveness of traction means utilization at railway- and auto-transportations significantly increases. |
|
Date |
2017-06-21T12:12:10Z
2017-06-21T12:12:10Z 2017 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
http://eir.pstu.edu/handle/123456789/13820
|
|
Language |
ru
|
|