Electronic Sumy State Pedagogical University named after A. S. Makarenko Institutional Repository
Переглянути архів ІнформаціяMetadata
Поле | Співвідношення |
Title | Теоретичне обґрунтування методології корекційно-реабілітаційної діяльності |
Names |
Дегтяренко, Тетяна Миколаївна
Дегтяренко, Татьяна Николаевна Dehtiarenko, Tetiana Mykolaivna |
Date Issued | 2014 (iso8601) |
Abstract | Автором статті, на основі положень тектології, обґрунтовано необхідність вивчення організаційного досвіду корекційно-реабілітаційної діяльності у різних галузях соціальної сфери; узагальнення та визначення способів організації корекційно-реабілітаційної роботи як людської діяльності. У статті висвітлено результати наукового дослідження з розробки методології корекційно-реабілітаційної діяльності з позицій розгляду її як самостійного виду практичної професійної діяльності в різних галузях соціальної сфери, які нею опікуються. Здійснено аналіз сучасної нормативно-правової бази та узагальнено напрями, об’єкти та види корекційно-реабілітаційної допомоги особам з психофізичними порушеннями та/або з інвалідністю. Зазначено, що першочерговим завданням стає забезпечення взаємодії певних груп людей, які здійснюють свою професійну діяльність під час виконання різних програм допомоги особам з психофізичними порушеннями та/або з інвалідністю. Проаналізовано та узагальнено наявні в літературі різні підходи до трактування поняття «методологія» і до його використання в найрізноманітніших видах діяльності. В основу розробки методології корекційно-реабілітаційної діяльності покладена методологія будь-якої людської діяльності, що запропонована О.М. Новиковим, Д.О. Новиковим. Це дозволило визначити методологію корекційно-реабілітаційної діяльності яка відповідає сучасній парадигмі надання допомоги особам з психофізичними порушеннями та/або з інвалідністю. Надано: 1) характеристику діяльності: особливості, принципи, умови, норми діяльності; 2) логічну структуру діяльності: суб'єкт, об'єкт, предмет, форми, засоби, методи, результат діяльності; 3) часову структуру діяльності: фази, стадії, етапи діяльності. Автором зроблено акцент на важливості подальших наукових досліджень з цього напрямку. |
Genre | Article |
Topic | методологія |
Identifier | Дегтяренко, Т. М. Теоретичне обґрунтування методології корекційно-реабілітаційної діяльності [Текст] / Т. М. Дегтяренко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. – Вип. 26. – С. 78–85. |