Запис Детальніше

Electronic Sumy State Pedagogical University named after A. S. Makarenko Institutional Repository

Переглянути архів Інформація
 

Metadata

 
Поле Співвідношення
 
Title Фізична культура як феномен розвитку соціокультурної компетентності майбутнього вчителя фізичного виховання
 
Names Іваній, Ігор Володимирович
Ivanii, Ihor Volodymyrovych
Date Issued 2014 (iso8601)
Abstract Мета: проаналізувати феномен формування фізичної культури особистості з точки зору теоретико-методологічних підходів до розвитку соціокультурної компетентності майбутнього вчителя фізичного виховання, з’ясувати її сутність і структуру. Результати: На підґрунті культурологічного, аксіологічного і компетентнісного підходів визначено поняття соціокультурної компетентності вчителя фізичного виховання як інтегративного новоутворення в мотиваційно-діяльнісній сфері особистості, що визначає спрямованість діяльності фахівця на формування духовних цінностей і є основою його подальшого саморозвитку. Розкрито структуру соціокультурної компетентності вчителя у єдності компонентів: когнітивного (духовно-ціннісна свідомість), мотиваційно-ціннісного (емоційно-мотиваційного ставлення до духовних цінностей), поведінкового (утілення духовних цінностей у професійну діяльність). За кожним компонентом визначено систему духовних цінностей, яка охоплює соціально-психологічні, психічні та культурні цінності фізичної культури. Висновки: соціокультурна компетентність учителя фізичного виховання змістовно і функціонально пов’язана з цінностями фізичної культури особистості. Духовне, ціннісне становлення особистості майбутнього вчителя покладено в основу функціонування всіх компонентів соціокультурної компетентності, які, завдяки їх взаємовпливу в процесі фізкультурної освіти забезпечують соціокультурний розвиток особистості.
Genre Article
Topic фізична культура
Identifier Іваній, І. В. Фізична культура як феномен розвитку соціокультурної компетентності майбутнього вчителя фізичного виховання [Текст] / І. В. Іваній // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2014. – № 4. – С. 13–17.