Electronic Sumy State Pedagogical University named after A. S. Makarenko Institutional Repository
Переглянути архів ІнформаціяMetadata
Поле | Співвідношення |
Title | Математичне моделювання в контексті здійснення міжпредметних зв’язків курсу вищої математики у ВНЗ |
Names |
Хом’юк, Віктор Вікторович
Khomiuk, Viktor Viktorovych Хом’юк, Ірина Володимирівна Khomiuk, Iryna Volodymyrivna |
Date Issued | 2017 (iso8601) |
Abstract | У статті проаналізовано концептуальні ідеї методу математичного моделювання у контексті здійснення міжпредметних зв ’язків курсу вищої математики у вищій школі. Визначено, що з точки зору компетентнісного орієнтованого підходу до організації навчально-виховного процесу у технічних ВНЗ необхідно більше уваги приділяти міжпредметним зв’язкам курсу вищої математики із спеціальними дисциплінами та дисциплінами природничо-математичного циклу. Реалізувати міжпредметні зв ’язки під час вивчення курсу вищої математики пропонується насамперед створенням запасу математичних моделей, які описують явища і процеси, що вивчаються в різних предметах. Основні аналітичні методи дослідження математичних моделей вивчаються у курсі вищої математики, зокрема у таких його розділах, як математичний аналіз, лінійна алгебра, диференціальні рівняння й теорія імовірності. Серед них можна назвати методи диференціювання, інтегрування й дослідження функцій, методи Гауса та Крамера розв’язування систем лінійних алгебраїчних рівнянь, аналітичні методи розв’язування звичайних диференціальних рівнянь та їх систем тощо. Автором запропоновано приклади задач з вищої математики, які розв’язуються методом математичного моделювання, яке в свою чергу забезпечує міжпредметні зв ’язки вищої математики із фізикою, хімією та економікою. Встановлено, що математичне моделювання в процесі навчання є важливим інструментом: формування нових знань і творчих здібностей студентів; ефективного засвоєння нового матеріалу, систематизації та наочного втілення знань; усвідомлення і фіксації істотних властивостей і зв’язків досліджуваних об’єктів і явищ; формування професійних умінь; розвитку самостійної діяльності студентів. |
Genre | Article |
Topic | вища математика |
Identifier | Хом’юк, І. В. Математичне моделювання в контексті здійснення міжпредметних зв’язків курсу вищої математики у ВНЗ [Текст] / І. В. Хом’юк, В. В. Хом’юк // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін., голова редкол. О. С. Чашечникова]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2017. – № 2 (10). – С. 43–50. |