Electronic Sumy State Pedagogical University named after A. S. Makarenko Institutional Repository
Переглянути архів ІнформаціяMetadata
Поле | Співвідношення |
Title | Polycultural Dimension оf Art Education |
Names |
Білова, Наталія
Bilova, Nataliia |
Date Issued | 2018 (iso8601) |
Abstract | У статті схарактеризовано полікультурний вимір мистецької освіти. Висвітлено тезаурус досліджуваної проблеми; виявлено теоретичні основи полікультурної мистецької освіти й визначено педагогічний контекст формування полікультурної компетентності майбутніх фахівців мистецького профілю. Реалізацію поставлених завдань уможливило використання низки методів (термінологічний та порівняльно-зіставний аналіз, систематизація наукової думки, узагальнення, спостереження). У контексті даної наукової розвідки полікультурна компетентність майбутнього фахівця мистецького профілю трактується як інтегральне особистісне утворення, що включає систему світоглядних орієнтирів, знань, умінь, навичок, розуміння, особистісно-професійних якостей, досвіду діяльності у сфері мистецтва й освіти, що формуються у процесі навчання майбутніх фахівців на засадах діалогу культур через толерантне емпатійне сприйняття, розуміння, художню ідентифікацію щодо культурно-мистецьких традицій інших етносів, і сприяє позитивній міжетнічній та міжкультурній взаємодії в полікультурному просторі. Доведено, що концептуальні ідеї та положення педагогіки миру, педагогіки культури, мультикультуралізму, естетичного та поліестетичного виховання, дослідження науковців у сфері мистецької педагогіки становлять ґрунтовну теоретичну основу дослідження проблем формування полікультурної компетентності у процесі опанування танцювальних традицій різних народів світу. Європейська самоідентифікація під гаслом «знати Європу і бути європейцем» породжує такі явища, як туризм, інтернаціоналізація освіти, розширення естетичної свідомості. У той самий час проблеми мультикультурного діалогу Заходу і Сходу потребують детального розгляду особливостей кожної з культур, що кардинально розбіжні. Тільки на основі наукового обґрунтування стає можливим створення ефективної моделі формування полікультурної компетентності майбутніх фахівців мистецького профілю. |
Genre | Article |
Topic | мистецька освіта |
Identifier | Bilova, N. Polycultural Dimension оf Art Education [Текст] / N. Bilova // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. Є. Антонова та ін.]. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018. – № 6 (80). – С. 142–154. |