Запис Детальніше

Electronic Sumy State Pedagogical University named after A. S. Makarenko Institutional Repository

Переглянути архів Інформація
 

Metadata

 
Поле Співвідношення
 
Title Polycultural Dimension оf Art Education
 
Names Білова, Наталія
Bilova, Nataliia
Date Issued 2018 (iso8601)
Abstract У статті схарактеризовано полікультурний вимір мистецької освіти. Висвітлено тезаурус досліджуваної проблеми; виявлено теоретичні основи полікультурної мистецької освіти й визначено педагогічний контекст формування полікультурної компетентності майбутніх фахівців мистецького профілю.
Реалізацію поставлених завдань уможливило використання низки методів (термінологічний та порівняльно-зіставний аналіз, систематизація наукової думки, узагальнення, спостереження).
У контексті даної наукової розвідки полікультурна компетентність майбутнього фахівця мистецького профілю трактується як інтегральне особистісне утворення, що включає систему світоглядних орієнтирів, знань, умінь, навичок, розуміння, особистісно-професійних якостей, досвіду діяльності у сфері мистецтва й освіти, що формуються у процесі навчання майбутніх фахівців на засадах діалогу культур через толерантне емпатійне сприйняття, розуміння, художню ідентифікацію щодо культурно-мистецьких традицій інших етносів, і сприяє позитивній міжетнічній та міжкультурній взаємодії в полікультурному просторі.
Доведено, що концептуальні ідеї та положення педагогіки миру, педагогіки культури, мультикультуралізму, естетичного та поліестетичного виховання, дослідження науковців у сфері мистецької педагогіки становлять ґрунтовну теоретичну основу дослідження проблем формування полікультурної компетентності у процесі опанування танцювальних традицій різних народів світу. Європейська самоідентифікація під гаслом «знати Європу і бути європейцем» породжує такі явища, як туризм, інтернаціоналізація освіти, розширення естетичної свідомості. У той самий час проблеми мультикультурного діалогу Заходу і Сходу потребують детального розгляду особливостей кожної з культур, що кардинально розбіжні. Тільки на основі наукового обґрунтування стає можливим створення ефективної моделі формування полікультурної компетентності майбутніх фахівців мистецького профілю.
Genre Article
Topic мистецька освіта
Identifier Bilova, N. Polycultural Dimension оf Art Education [Текст] / N. Bilova // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. Є. Антонова та ін.]. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018. – № 6 (80). – С. 142–154.