Запис Детальніше

Electronic Sumy State Pedagogical University named after A. S. Makarenko Institutional Repository

Переглянути архів Інформація
 

Metadata

 
Поле Співвідношення
 
Title Застосування комп’ютерних математичних інструментів у процесі професійної підготовки майбутніх учителів математики
 
Names Семеніхіна, Олена Володимирівна
Semenikhina, Olena Volodymyrivna
Прошкін, Володимир Вадимович
Proshkin, Volodymyr Vadymovych
Date Issued 2018 (iso8601)
Abstract У статті розглянуто проблему підвищення якості підготовки майбутнього вчителя
математики засобами інформаційних технологій. Виділено два класи програмних засобів
математичного спрямування: 1) системи комп’ютерної математики, в яких використовуються
традиційні позначення та способи написання формул (Maple, MatLab, Maxima тощо), ці
системи особливо ефективні при розв’язуванні різних прикладних проблем, зокрема задач
математичного моделювання в науці, освіті, техніці; 2) програми динамічної математики, у
яких передбачено можливість динамічних змін вихідної математичної конструкції, вивчення
набору її числових характеристик чи їх відношень у динаміці (GeoGebra, Математический
конструктор, Живая математика і подібні до них). Установлено, що під програмами
динамічної математики варто розуміти засоби комп’ютерної візуалізації математичних знань,
які передбачають динамічне оперування різними математичними об’єктами та можливість
оперативного одержання відомостей про їх властивості. Уточнено термін «комп’ютерний
математичний інструмент» як віртуальний механізм (алгоритм) комп’ютерної програми
(сама програма), що використовується для розроблення, вивчення математичних об’єктів та
їх складників через числові й геометричні характеристики зазначених об’єктів. Виділено
методичні особливості використання комп’ютерних математичних інструментів: наявність
динамічних змін рисунка і спостереження за траєкторіями окремих точок надає напрямки для
організації експериментальної та творчої діяльності всіх учасників навчального процесу;
можливість попереднього встановлення використовуваних інструментів або розширення
набору інструментів, що спрощує процес побудови або обмеження інструментарію;
комп’ютер звільняє вчителя від виснажливої перевірки побудов тощо. Подано результати
експерименту, пов'язаного із вивченням впливу програм динамічної математики на рівень
навчальних досягнень учнів. Доведено позитивний вплив використання програм динамічної
математики та відповідного математичного інструментарію на рівень математичної
підготовки школярів. Указано на необхідності підготовки майбутнього вчителя математики
до використання зазначеного інструментарію у процесі професійної діяльності.
Конкретизовано вимоги стандарту педагогічної освіти, потреби навчання шкільної
математики основної школи та поширення комп’ютерні інструменти у межах підготовки
сучасного вчителя математики.
Genre Article
Topic комп’ютерні математичні інструментарії
Identifier Семеніхіна, О. В. Застосування комп’ютерних математичних інструментів у процесі професійної підготовки майбутніх учителів математики / О. В. Семеніхіна, В. В. Прошкін // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. – 2018. – № 4. – С. 61–73.