Electronic Sumy State Pedagogical University named after A. S. Makarenko Institutional Repository
Переглянути архів ІнформаціяMetadata
Поле | Співвідношення |
Title | Проблемний підхід під час формування предметних компетентностей у процесі навчання біології та екології на профільному рівні |
Names |
Москаленко, Микола Павлович
Moskalenko, Mykola Pavlovych Вакал, Анатолій Петрович Vakal, Anatolii Petrovych Міронець, Людмила Петрівна Mironets, Liudmyla Petrivna |
Date Issued | 2018 (iso8601) |
Abstract | У статті описано методику формування предметних компетентностей з біології та екології у 10 класі на профільному рівні за допомогою проблемного методу навчання. Мета даної статті полягає у вивченні дидактичних можливостей використання проблемного підходу під час формування предметних компетентностей в учнів старшої школи при вивченні теми «Пластичний обмін». Залученням учнів у пізнавальний процес шляхом створення проблемної ситуації можна сприяти формуванню різних предметних компетентностей. Одна з них з розділу вмінь – здатність застосовувати набуті теоретичні знання та практичні навички у сфері біології та екології при виконанні завдань, що передбачає прийняття рішень у змінних та нестандартних ситуаціях. Презентація учнем або групою учнів спільного міні-проекту на уроці формує комунікативну предметну компетентність - здатність усно і письмово описувати факти, зрозуміло для слухачів доносити власні погляди на актуальні наукові та суспільні проблеми у сфері біології. Якщо учні при цьому використають і відповідні технічні засоби, то це буде досягнення компетентності – здатності формулювати та аргументувати власні гіпотези з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Під час розв’язування проблемних ситуацій, відбувається активізація мислення, а не просто запам’ятовування готових термінів. Це сприяє формуванню предметної компетентності зі сфери автономності та відповідальності – здатність до самостійного пошуку та засвоєння нових знань у сфері біології та екології, до генерування нових ідей та відстоювання власної думки. Розв’язання поставленої проблеми на рівні рослинної клітини підкреслює екологічне значення води та сонячного світла на рівні біосфери нашої планети. Таким чином, може бути сформована предметна компетентність – здатність формувати причинно-наслідковий зв'язок між явищами живої природи та господарською діяльністю людини, їх впливом на здоров'я та безпеку людини, екологічну ситуацію. |
Genre | Article |
Topic | проблемний підхід |
Identifier | Москаленко, М. П. Проблемний підхід під час формування предметних компетентностей у процесі навчання біології та екології на профільному рівні [Текст] / М. П. Москаленко, А. П. Вакал, Л. П. Міронець // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін., голова редкол. О. С. Чашечникова]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2018. – № 1 (11). – С. 22–27. |