Electronic Sumy State Pedagogical University named after A. S. Makarenko Institutional Repository
Переглянути архів ІнформаціяMetadata
Поле | Співвідношення |
Title | Варіативність методів розв’язування систем лінійних рівнянь в історичних задачах |
Names |
Сверчевська, Ірина Анатоліївна
Sverchevska, Iryna Anatoliivna |
Date Issued | 2018 (iso8601) |
Abstract | У статті досліджується роль визначних історичних задач у формуванні знань про методи їх розв’язування. Виокремлюються задачі, які приводять до систем лінійних рівнянь. Аналізуються авторські методи розв’язування систем математиками різних періодів історії розвитку математики та доповнюються сучасними методами. Це є продовженням наших досліджень різних методів розв’язування історичних задач з алгебри і теорії чисел, історико-генетичного підходу у фаховій підготовці майбутніх вчителів математики. Запропоновано систему історичних задач, де виділено два аспекти. А саме, варіативність методів у різних авторських задачах та у другому випадку – розв’язування однієї і тієї ж задачі різними способами. Творчі нетрадиційні підходи до розв’язування систем лінійних рівнянь проаналізовано у задачах індійського математика Аріабхати з трактату «Аріабхатіам», німецького математика Неморарія з ІІ книги трактату «Про дані числа», італійського математика Бенедиктуса з твору «Книга про різні математичні та фізичні роздуми», шотландського математика Маклорена з твору «Трактат з алгебри». Варіативність методів розв’язування однієї і тієї ж задачі розглянуто в задачах арабського математика Альгазена, індійського математика Бхаскари ІІ з трактату «Вінок систем», італійського математика Леонардо Пізанського з ХІ розділу «Книги абака», арабського математика Бега-Еддіна з твору «Есенція мистецтв числення». Зроблено висновок, що такий підхід дає можливість створити банк методів розв’язування систем лінійних рівнянь і застосувати творчий підхід до розв’язування математичних задач, крім того, використати виховні та розвивальні можливості історії математики. Навчання методів розв’язування систем лінійних рівнянь передбачено програмою з «Лінійної алгебри» педагогічних спеціальностей університетів (методи послідовного виключення невідомих, детермінантів і матричний метод) та навчальною програмою з математики для загальноосвітніх навчальних закладів (методи алгебраїчного додавання, підстановки, заміни змінних і геометричний метод), тому важливим є подальше дослідження варіативності методів розв’язування історичних задач для реалізації завдань математичної освіти. |
Genre | Article |
Topic | математичні задачі |
Identifier | Сверчевська, І. А. Варіативність методів розв’язування систем лінійних рівнянь в історичних задачах [Текст] / І. А. Сверчевська // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін., голова редкол. О. С. Чашечникова]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2018. – № 1 (11). – С. 42–51. |