Запис Детальніше

Electronic Sumy State Pedagogical University named after A. S. Makarenko Institutional Repository

Переглянути архів Інформація
 

Metadata

 
Поле Співвідношення
 
Title Формування математичної компетентності у викладачів економіки в системі післядипломної освіти
 
Names Ткач, Ю. М.
Tkach, Yu. M.
Date Issued 2018 (iso8601)
Abstract У статті висвітлено шляхи формування математичної компетентності у викладачів економіки в системі післядипломної освіти. Встановлено, що головними завданнями інститутів післядипломної освіти наразі є – ресурсне забезпечення слухачів курсів (інформаційне та технологічне), поширення сучасних педагогічних технологій, які є більш ефективними у реаліях сьогодення, консультування з усіх питань, що стосуються професійної діяльності педагога, розвиток фахових компетентностей. Компетентнісний підхід сьогодні лежить в основі всієї освітньої системи, система післядипломної освіти не виняток. Зазначено, що математична компетентність має стати ядро професійної підготовки викладачів економістів, оскільки математика, як відомо, є основою будь-якого наукового дослідження та потужним засобом пізнання. Математична компетентність передбачає максимальне проникнення інструментарію математики (математичного апарату, методів моделювання та дослідження) у змістове наповнення підвищення кваліфікації викладачів економіки. Досягти цього можна шляхом встановлення міжпредметних зв’язків фундаментальної (математичної) підготовки та фахової економічної підготовки під час перепідготовки викладачів економіки. Таким чином, перелік математичних компетентностей запропоновано доповнити інтегративною компетентністю. Тобто, викладачі економіки повинні вміти встановлювати міжпредметні зв’язки математики та фахових економічних дисциплін, знати методи та засоби спільні для математики та економічної галузі, володіти та використовувати на практиці математичний апарат. У ході дослідження використано теоретичні та емпіричні методи, а саме аналіз психологічної та педагогічної літератури з порушеної теми, синтез, порівняння й зіставлення, індукція і дедукція, аналогія, що дали змогу схарактеризувати стан опрацювання проблеми в науковій літературі, педагогічне спостереження, опитування, анкетування, тестування, інтерв’ювання, графічні методи та експертне оцінювання. Основні результати дослідження, його положення й висновки можуть бути використані під час розробки навчальних планів перепідготовки викладачів економіки, а також під час підготовки викладачів економіки у ЗВО. Подальшого дослідження потребують питання розвитку математичної компетентності в умовах неперервної освіти.
Genre Article
Topic викладачі економіки
Identifier Ткач, Ю. М. Формування математичної компетентності у викладачів економіки в системі післядипломної освіти [Текст] / Ю. М. Ткач // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін., голова редкол. О. С. Чашечникова]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2018. – № 1 (11). – С. 107–114.