Запис Детальніше

WAYS TO IMPROVE THE MOTIVATION OF UNIVERSITY TEACHERS TO DEVELOP THEIR DIGITAL COMPETENCE

Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title WAYS TO IMPROVE THE MOTIVATION OF UNIVERSITY TEACHERS TO DEVELOP THEIR DIGITAL COMPETENCE
ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ МОТИВАЦІЇ ВИКЛАДАЧІВ УНІВЕРСИТЕТІВ ДО РОЗВИТКУ ЇХ ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ
 
Creator Morze, Nataliia; Borys Grinchenko Kyiv University
Vasylenko, Svitlana; Borys Grinchenko Kyiv University
Gladun, Mariia; Borys Grinchenko Kyiv University
 
Subject motivation; digitalization of education; digital competence; educational trends; innovative pedagogical technologies; digital instruments
мотивація; цифровізація освіти; цифрова компетентність; викладачі ЗВО; освітні тренди; інноваційні педагогічні технології; цифрові інструменти
 
Description The article is devoted to the problem of increasing the motivation of teachers of higher education institutions to the level of their digital competence (DC) in the conditions of digitalization of education in Ukraine. The authors determine the components of the «digital competence» of academic staff and outline directions of its development. The article describes the results of the survey on the definition of the level of the DC of university teachers, which was attended by the teachers of the Borys Grinchenko Kyiv University and five others Ukrainian universities - partners of the MoPED project (Modernization of Pedagogical Higher Education by Innovative Teaching Instruments - №586098-EPP-1- 2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP). One of the objectives of the study was to identify the needs of university teachers to familiarize them with educational trends and innovative pedagogical technologies when organizing a system of advanced training. The authors developed a questionnaire and conducted a survey of teachers. The article gives an analysis of the results of the survey, systematized information on the relevance of trends, provided basic recommendations for the universities for organization of training teachers in order to enhance their internal motivation to develop their digital competence. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.5.160177
Стаття присвячена проблемі підвищення мотивації викладачів закладів вищої освіти (ЗВО) до розвитку рівня їх цифрової компетентності (ЦК) в умовах цифровізації освіти в Україні. Автори визначають складові «цифрової компетентності» викладача університету та окреслюють напрями її розвитку. Описуються результати дослідження щодо визначення рівня ЦК викладачів університетів, в якому брали участь викладачі Київського університету імені Бориса Грінченка та п’ять інших українських університетів – партнерів проекту MoPED (Модернізація педагогічної вищої освіти з використання інноваційних інструментів викладання MoPED – №586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP). Одним із завдань дослідження було виявлення потреб викладачів університетів у ознайомленні їх із освітніми трендами та інноваційними педагогічними технологіями при організації системи підвищення кваліфікації. Авторами розроблено опитувальник та проведено відповідне опитування викладачів. У статті подано аналіз результатів опитування, систематизовано інформацію щодо актуальності трендів, подано базові рекомендацій для ЗВО щодо організації підвищення кваліфікації викладачів задля підвищення їх внутрішньої мотивації для розвитку їх цифрової компетентності. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2018.5.160177
 
Publisher Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”
 
Contributor

 
Date 2018-12-26
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/164
 
Source Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”; No 5 (2018); 160-177
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”; No 5 (2018); 160-177
2414-0325
 
Language ukr
 
Relation http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/164/241
 
Rights Copyright (c) 2018 Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0