Abstract |
Ринок вимагає маркетингового підходу до управління всіма сферами діяльності підприємства, у тому числі збутом, тому було розглянуто стратегічний підхід управління збутом як концепцію управління збутовою діяльністю торговельних підприємств з метою покращення позиції підприємства на ринку, розширення кола споживачів, посилення конкурентних переваг у сфері збуту. Обґрунтовано необхідність стратегічного підходу в управлінні збутовою діяльністю підприємства та визначено основні фактори успіху даного процесу. Збутова діяльність підприємств здійснюється в межах певного зовнішнього і внутрішнього середовища, вплив якого позначається на її межах, засобах і методах здійснення, тому усі проблеми управління збутовою діяльністю було умовно поділено на проблеми зовнішнього і внутрішнього порядку. До внутрішніх проблем збутової діяльності підприємств належать функціональні й системні проблеми збуту, тому у статті детально описано кожну складову. Було наголошено, що серед проблем зовнішнього рівня значний вплив на збут здійснюють проблеми, пов'язані із взаємовідносинами підприємств з іншими учасниками ринку. Збут в умовах ринкової економіки набуває все більшого і навіть ключового значення в діяльності торговельних підприємств, тому у досліджені наведено визначення поняття «стратегічне управління збутом», а також звернено особливу увагу на головні елементи стратегічної організації збуту в умовах мінливості зовнішнього середовища. Таким чином, у статті обґрунтовано стратегічний підхід в управління збутом як концепція управління збутовою діяльністю торговельних підприємств з метою покращення позиції підприємства на ринку, розширення кола споживачів, посилення конкурентних переваг у сфері збуту. |