Abstract |
У статті розглядається можливість позитивного чи негативного впливу похвали викладача на навчальну мотивацію студентів. Автор дає практичні рекомендації щодо ефективності використання похвали у вищих навчальних закладах. Якщо виконувати ці рекомендації, то похвала стимулює роботу студентів, стає інформативним та емоційним зворотнім зв’язком між викладачем та студентами, вчить студентів приписувати їхній успіх зусиллям, яких вони доклали до виконання завдання, а не зовнішнім факторам, а тому розвиває внутрішню мотивацію. Правильно подана похвала показує, що викладач відкритий, справедливий і щиро радий бачити академічний прогрес студентів. Якщо викладач хвалить правильно, то він/вона уникає збентеження студентів, розчарування у навчанні та зниження довіри до викладача. Щоб зробити похвалу ефективною, викладачу слід також брати до уваги особистісні якості кожного студента та її/його ставлення до похвали, до манери її надання та той факт, чи хоче він/вона отримати похвалу наодинці чи перед групою. |